Neuromites: ciencia i anticiència

28/02/2018 | SCP

Mai hem tingut tanta informació, però, alhora, mai hem tingut tanta informació falsa. Els neuromites són idees errònies sobre el sistema nerviós que es plasmen en com interpretem el nostre comportament, com afrontem l'educació i molts altres aspectes relacionats amb la salut, l'oci i fins i tot la societat o la política. Alguns són molt comuns i uns altres amb prou feines coneguts però estan àmpliament distribuïts en la ciutadania i causen clars perjudicis en tot tipus d'àmbits.

Per aconseguir separar la veritat i el mite tenim una eina meravellosa que és la ciència. Aquesta xerrada vol reivindicar una societat que prengui les seves decisions amb el suport dels científics i científiques, un camí que ja hem recorregut amb l'anomenada medicina basada en l'evidència i que s'hauria d'aplicar en molts altres camps.

José Ramón Alonso és doctor en Biologia i catedràtic de Biologia Cel·lular a la Universitat de Salamanca, de la qual va ser rector. Ha sigut investigador postdoctoral i professor visitant a la Universitat de Frankfurt (Alemanya), la Universitat de Kiel (Alemanya), la Universitat de California Davis (EUA) i el Salk Institute for Biological Studies (San Diego, EUA). És doctor honoris causa per universitats de Colòmbia, Perú i Bolívia. És autor de més de 150 articles d’impacte sobre neurociència i de més de 30 llibres de divulgació, a més de la seua labor constant en el blog Neurociencia jralonso.es.

Conferència organitzada per decharlas.com, un grup de professionals interessats en les tecnologies i eines de Google i la seua incorporació al món de l’empresa, que des de l’any 2010 realitza xarrades per apropar la tecnologia a la comunitat universitària, les empreses, les pimes i les persones interessades.