Videoblog Ciència TV

Cercar al text
De la data
Fins la data

L’alumnat del programa «Joves i ciència» de la Fundació Catalunya La Pedrera ha valorat la seua estada a l’INAM de l’UJI com a «molt útil i enriquidora»

22/07/2022

Adriana Aguiló Martínez, Joel Esteve Casado i Maria Gimeno Freixas, l’estudiantat de batxillerat que ha realitzat una estada d’investigació a l'institut capdavanter.

Més de 2.000 alumnes s’apropen a la ciència a l’UJI amb la fira Firujiciència

07/04/2022

Més de 2.000 alumnes de centres educatius de la província de Castelló s’han donat cita al pavelló poliesportiu de l'UJI en una nova edició de Firujiciència, una fira per a viure, descobrir i aprendre de la ciència a través de les experimentacions i demostracions preparades pel mateix alumnat preuniversitari i alguns grups d’investigació de la universitat.

Desenvolupen una càpsula de cafè compostable i biodegradable en el medi marí

09/03/2022

L'empresa valenciana Coffee Productions i AINIA han col·laborat en el desenvolupament d'aquest prototip, al costat de l'UJI, que suposa una solució tecnològica al repte d'aconseguir envasos més sostenibles i respectuosos amb el medi ambient.

Vocabulari científic: Transmèdia

07/02/2022

Esteban Galán, investigador del grup de Tecnologies Aplicades a la Comunicació Audiovisual (ITACA), descriu el concepte de transmèdia.

La intel·ligència emocional té un efecte directe significatiu en el desenvolupament laboral individual del personal sanitari

11/01/2022

Els investigadors de l’UJI han realitzat un estudi amb més de mil cinc-cents professionals i proposen polítiques d’autoprotecció i foment de la salut per a afavorir la confiança del personal.

Evolució dels VFX en el cinema

23/12/2021

Reportatge sobre els efectes visuals emprats en el cinema que han permès portar els espectadors fins a l’imaginari del director o directora, com ara els VFX, diferents tècniques per a crear o manipular imatges que s’apliquen després de la gravació o en el moment de la postproducció.

UJI Motorsport

23/12/2021

El reportatge explica el projecte UJI Motorsport de la mà del seu team leader, Diego Muñoz Arrufat. També hi intervenen Irene Moliner Medina i Laura Alejos Colom, de l’equip de Comunicació.

Vocabulari científic: organisme transgènic

23/12/2021

Victor Flors Herrero, de l’Àrea de Fisiologia Vegetal del Departament de Ciències Agràries i del Medi Natural, descriu el concepte organisme transgènic.

Vocabulari científic: traducció medieval europea

22/12/2021

El catedràtic en Filologia Catalana de l’UJI Tomás Martínez Romero, coordinador del GREMI - Grup d’Investigació d’Estudis Medievals Interdisciplinaris descriu el concepte traducció medieval europea.

Tracta d’éssers humans i esclavitud

16/12/2021

Andrea Planchadell, catedràtica de Dret Processal de l’UJI, explica el projecte «Tracta d’éssers humans i esclavitud: investigació, enjudiciament i projecció juridicoprocessal de les víctimes».