Set joves investigadores obtenen el premi Fundació Banc Sabadell a les millors pràctiques del programa «Estudia i investiga» de l’UJI 30/10/2015

30/10/2015 | Fotos: Manuel Casañ

Les vicerectores d’Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa i Estudis i Postgrau, Pilar García Agustín i Isabel García Izquierdo, han lliurat junt amb el director de zona del Banc Sabadell, Marco Antonio Navarro Pérez, els premis a les millors pràctiques en el programa «Estudia i investiga» de la Universitat Jaume I de Castelló. Les set estudiantes guanyadores han sigut premiades amb un diploma i una ajuda en metàl·lic de 375 euros, finançada per la Fundació Banc Sabadell.

Després del lliurament, García Agustín ha destacat que el programa «Estudia i investiga» és pioner a Espanya i té com a objectiu reconèixer a l’estudiantat que mostra superació, esforç, compromís i passió per la investigació. «Un dels pilars de la Universitat és la investigació, sense ella no es podria avançar en el coneixement, per això és imprescindible invertir en ella. Gràcies al programa heu pogut desenvolupar idees i proposar solucions, en definitiva, heu aprés a investigar i aquest bagatge us servirà en el futur per a tindre altra visió en la incorporació al món laboral» ha apuntat la vicerectora d’Estudiants. Així mateix, ha instat a les premiades a seguir treballant amb la mateixa intensitat que han demostrat fins ara perquè «l’esforç té resultats» i a compartir el seu talent amb la societat consolidant-lo en una vida professional pròspera.

De l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals s’ha premiat Lledó Bou Iserte, del Grau en Química, pel projecte «Diseño, síntesis y evaluación de nuevos inhibidores de cisteína proteasas»; Aina Macías Martínez, del Grau en Tecnologies Industrials, pel treball «Análisis de las fuerzas de arrastre sobre burbujas ascendiendo en un flujo turbulento»; Sara Miralles Comins, del Grau en Química, amb el projecte «Incorporación al desarrollo de un proyecto de investigación en Química Verde», i Yolanda Mójena Wilce, del Grau en Disseny i Desenvolupament de Videojocs, amb el treball «El uso de Kinect como input para el desarrollo de juegos en Unity».

Pel que fa a la Facultat de Ciències Humanes i Socials, s’ha guardonat  Joana Doñate Ventura, del Grau en Comunicació Audiovisual, pel projecte «Doven», i Elena Pérez Elena, del Grau en Humanitats. Estudis Interculturals, pel treball «Marane Satrapi, la artista que redibujó Irán».

Finalment, de la Facultat de Ciències de la Salut s’ha premiat Andrea Cuevas Carda, de Grau en Psicologia, pel projecte «Investigació sobre personalitat i consum de cànnabis».

El programa «Estudia i investiga» de la universitat pública de Castelló, ofereix a l’estudiantat excel·lent l’oportunitat d’obtenir una formació complementària treballant dins d’un grup de recerca consolidat des del primer curs. L’estudiantat compta amb la supervisió de professorat tutor que inicia a l’alumnat en tasques de recerca bàsica al principi i més concretes i especialitzades en els últims cursos. A través d’aquesta experiència es potencia el talent desenvolupant competències pròpies de la recerca i moltes altres relacionades amb la creativitat, la motivació i la innovació.

L’objectiu de la Fundació és promoure activitats de divulgació, formació i investigació en els àmbits educatius, científics i culturals, així com fomentar i recolzar el talent jove.