EEES. Grau en Publicitat i Relacions Públiques

24/09/2013 | Lorena López Font / Rocío Blay Arráez
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir
  • Seminari McCann eees mccann

    Professorat del grau i membres de la direcció de McCann WorldGroup en l'últim seminari de creativitat en viu. | FOTO: VOX UJI

El Grau en Publicitat i Relacions Públiques va nàixer en la Universitat Jaume I com a llicenciatura el 1999. En l'actualitat, ja immers en la Convergència Europea, el Pla de Bolonya, comparteix competències juntament amb els graus en Periodisme i Comunicació Audiovisual en el Departament de Ciències de la Comunicació. Aquest departament, i per tant el Grau en Publicitat i Relacions Públiques, se situa i s'imparteix des d'una perspectiva humanista en la Facultat de Ciències Humanes i Socials en entendre la comunicació publicitària com una manera de generar progrés en les societats a través de les idees i del pensament creatiu, deixant enrere la mera concepció comercial dels termes publicitat i relacions públiques, que han sigut àmpliament superats per les recerques actuals.

Aquest grau ja des dels inicis posseeix tres valors d'identitat fonamentals. El primer d’aquests recau en l'actualització i superació constant de tots els coneixements teòrics sobre la comunicació publicitària. Per aquest motiu, el Departament de Ciències de la Comunicació de l’UJI manté vincles estrets amb altres universitats i amb altres investigadors homòlegs que li permeten actualitzar continguts de manera permanent.

El segon valor té a veure amb l'alta exigència en els continguts pràctics de les assignatures, de manera que l'alumnat, des de l'inici del grau, experimenta maneres de treballar el més semblants a la realitat professional possible. Aquesta intenció es potencia amb seminaris ja tradicionals, i que aquest curs acadèmic compleixen 15 anys, com «Publicitat exterior» o «Creativitat en viu», que pretenen ser porta directa dels millors alumnes al món laboral. Els dos seminaris es realitzen en col·laboració amb l'Associació Nacional d'Agències de Publicitat Exterior i amb l'agència de publicitat multinacional McCann WorldGroup, respectivament.

En últim lloc, el Grau en Publicitat i Relacions Públiques de l’UJI pretén ser un element visible en el sector publicitari valencià, espanyol i internacional. La vinculació amb les associacions professionals és constant. Exemple d'això és la col•laboració entre l’UJI i l’AEACP (Associació Espanyola d'Agències de Comunicació Publicitària), gràcies a la qual els alumnes tenen via directa amb festivals tan importants com El Sol, Festival Iberoamericà de Publicitat, o entre l’UJI i l’AAPCV (Associació d'Agències de Publicitat de la Comunitat Valenciana), on l'alumnat també participa en La Lluna, Nit de la Publicitat Valenciana. Altres associacions amb un vincle directe amb l’UJI, a través de la participació en aquestes com a associats o com a membres electes de les Juntes de Govern, són l'AEA (Associació Espanyola d'Anunciants), DIRCOM (Associació de Directius de Comunicació), ADComunica (Associació per al Desenvolupament de la Comunicació a Castelló) o el Col•legi Oficial de Publicitaris de la Comunitat Valenciana, entre altres.

Cal destacar finalment que un important nombre de publicitaris i directors de comunicació d'àmplia trajectòria i prestigi visiten cada any el Grau en Publicitat i Relacions Públiques i el Màster en Noves Tendències i Processos d'Innovació en Comunicació. Amb tot això s'aconsegueix que la persona graduada conega a la perfecció no solament el funcionament de la seua professió, sinó també la seua realitat actual i quines són les principals companyies i noms propis que lideren aquest sector. Gràcies a aquest esforç, l'oferta en quart curs del pràcticum és cada vegada més completa i ambiciosa, de manera que cada vegada més alumnes graduats i llicenciats per l’UJI en Publicitat i Relacions Públiques treballen en les millors agències i companyies de comunicació del sector.

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions