Firujiciència 2023

Data: 30 de març de 2023
Acte: mostra científica
Títol: Firujiciència
Lloc: pavelló poliesportiu de l'UJI
Hora: 10 a 13 hores
Entitat: Universitat Jaume I de Castelló i CEFIRE territorial de Castelló

www.firujiciencia.uji.es

Descripció:

Dijous 30 de març de 2023 tindrà lloc la novena edició de la fira de ciència de la Universitat Jaume I de Castelló Firujiciència amb la participació confirmada de més de mig centenar de tallers i una previsió, d’almenys dos mil visitants. Estarà ubicada en el pavelló poliesportiu de la universitat pública i es recomanen dos torns per les visites (de 10 a 11.25 per l’alumnat dels cicle d’Infantil i Primària i d’11.35 a 13 hores per la resta de l’estudiantat).

Firujiciència és una oportunitat, pensada principalment per a l’estudiantat d’infantil, primària i secundària, per viure, descobrir i aprendre de la ciència a través de les experimentacions i demostracions preparades pel mateix alumnat preuniversitari i l’aportació d’alguns grups d’investigació de la mateixa universitat.

Com és tradicional, la fira comptarà, a més dels talleristes participants, amb un recull de recursos sobre ciència i educació preparat per la Biblioteca o la possibilitat de realitzar una visita a instal·lacions del campus de la mà dels programes de voluntariat Ciència UJI i de visites al campus, en una franja horària alternativa a la presència a la fira.

Enguany, Firujiciència ha sigut distingida com a ambaixadora dels Premis Sapiència (https://sapienciapremis.es/). Els projectes que els centres educatius presenten en la fira també poden desenvolupar-se per aquesta iniciativa que té com a objectiu despertar vocacions científiques entre els joves estudiants de la Comunitat Valenciana, impulsada per la Xarxa d'Universitats Valencianes RUVID i la Generalitat Valenciana, o per al Concurs El Gust d’Investigar, sempre seguint les bases de cada convocatòria.

Firujiciència és sempre possible gràcies al treball i il·lusió de l’estudiantat, les i els mestres i la resta de professorat, i personal investigador participant, a la coordinació de l’equip organitzador, vinculat a la Universitat Jaume I i al CEFIRE de Castelló, al suport institucional vehiculat per la Unitat de Divulgació Científica i Ciència Ciutadana del Vicerectorat d’Innovació, Transferència i Divulgació Científica, i la col·laboració de molts serveis i àmbits del campus de la Universitat Jaume I.