Dia de la Dona i la Xiqueta en la Ciència

Data: divendres 10 de febrer de 2023
Acte: Dia de la Dona i la Xiqueta en la Ciència
Hora: 10 h.
Lloc: sala d'actes de l'Escola de Doctorat de l'UJI
Entitat: Vicerectorat d’Innovació, Transferència i Divulgació Científica / Unitat de Divulgació Científica i Ciència Ciutadana, Vicerectorat de Responsabilitat Social i Polítiques Inclusives / Unitat d’Igualtat, Vicerectorat d'Investigació / Escola de Doctorat i Fundació Isonomia

Programa:

• 10 h. Presentació institucional
  • 10.30 h. Conferència d’Eulalia Pérez Sedeño, professora d’Investigació del Departament de Ciència, Tecnologia i Societat de l’Institut de Filosofia del CSIC. Estereotipos, sesgos de género e injusticia epistémica.
  • 11.10 h. Col·loqui entre Eulalia Pérez Sedeño amb les investigadores de la Universitat Jaume I Pilar Safont Jordà (Dept. d'Estudis Anglesos), Irene Epifanio López (Dept. de Matemàtiques) i Esther Castillo Gómez (Unitat Predepartamental de Medicina) i la tecnòloga Silvia Estupiñá Ariño (EFI), i amb el públic. El col·loqui serà moderat per Mercè Correa Sanz, directora de l’Escola de Doctorat.

L'activitat comptarà com a formació transversal acreditable per cinc hores formatives per a l'alumnat de l'Escola de Doctorat http://inscripcio.uji.es

• Fotoreclam
  • 12.30 h. Presentació del Curs de Formació Transversal sobre Investigació i Perspectiva de Gènere per part del professor del Departament de Filosofia i Sociologia Joan Sanfélix Albelda.

Altres activitats

Durant les setmanes del 6 al 10 i del 13 al 17 de febrer tindran lloc xarrades i activitats pràctiques per part d’investigadores de la Universitat Jaume I en centres educatius de Benassal, Castelló de la Plana, Nules, Orpesa, Sagunt i Vila-Real.

A més, la Fundació Isonomia ha organitzat dues exposicions:

• Exposició fotogràfica «Elles tenen la fórmula», IES Torre del Rei, Orpesa (6-13 de febrer)
  • Exposició «Enginyera... per què no?» (6-26 de febrer) i conferència «Enginyera... per què no?», IES Jaume I (15 de febrer), Borriana