Dia Internacional contra la LGTBfòbia

Lloc: campus UJI
Entitat: Universitat Jaume I

Breu descripció:

L’UJI se suma a les reivindicacions dels drets del col·lectiu LGTBI, la llibertat individual i col·lectiva per a poder expressar l’afectivitat i la sexualitat de manera diversa i inclusiva amb la commemoració, el 17 de maig, del Dia Internacional contra la LGTBfòbia. Amb aquesta finalitat es duran a terme accions de conscienciació en xarxes socials i de visualització penjant banderoles LGTBI al campus per a sensibilitzar la comunitat universitària.

Manifest

Dia Internacional contra la LGTBfòbia

Dimarts 17 de maig, commemorem el Dia Internacional contra la LGTBfòbia, i l’UJI se suma a les reivindicacions dels drets del col·lectiu LGTBI, la llibertat individual i col·lectiva per a poder expressar l’afectivitat i la sexualitat de manera diversa i inclusiva. Amb aquesta finalitat es duran a terme accions de conscienciació en xarxes socials i de visualització penjant banderoles LGTBI al campus per a sensibilitzar la comunitat universitària.

Tot i l’existència de legislació vigent en el nostre context, encara es troben massa casos de LGTBIfòbia. Per tant, no podem parlar de normalitat i cal continuar lluitant. A més a més, tot i ser al segle xxi, hi ha països que discriminen i exclouen de drets les persones del col·lectiu LGTBI. Per tot això, aquestes persones no poden empoderar-se ni desenvolupar-se plenament en tots els àmbits de la seua vida, tant en l’àmbit laboral, com en el social o familiar, entre altres.

Per aquests motius, és fonamental transformar aquells factors que faciliten i determinen la discriminació alhora que promouen la desigualtat de gènere, orientació sexual i identitat. Es tracta d’una responsabilitat social que va des de l’àmbit familiar a l’educatiu, incloent-hi també els mitjans de comunicació i cultura del nostre entorn, per a construir societats lliures i tolerants que abracen la diversitat. Com a institució d’educació superior i formadora de futures formadores, la Universitat Jaume I té també una gran part d’aquesta responsabilitat.

Des del Vicerectorat de Promoció Lingüística i Igualtat, amb la col·laboració de la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives, mantenim un punt rainbow d’orientació i assessorament psicològic. Duem a terme una sèrie d’accions organitzades per Salusex, com ara les jornades de cinema LGTBI, el congrés internacional de sexualitat o els cursos de formació en teories queer, que posen de manifest el compromís de l’UJI a esborrar la discriminació encara avui existent cap al col·lectiu LGTBI.

Mostrem el nostre rebuig absolut a la LGTBIfòbia. Continuem amb un grau de tolerància zero envers la violència i la discriminació. La Universitat Jaume I és oberta, lliure, inclusiva, feminista i LGTBIfílica.

Pilar Safont Jordà. Vicerectora de Promoció Lingüística i Igualtat

Punt Violeta-Rainbow