Presentació del llibre «Mi Paris» de Francesc Michavila

Lloc: Llotja del Cànem

Hora: 18 hores
Entitat: Universitat Jaume I

Més informació: L’acte de presentació comptarà amb la intervenció de la rectora de l’UJI, Eva Alcón; el senador Joan Lerma; l’alcaldesa de Castelló de la Plana, Amparo Marco, i l’acadèmic de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, Josep Palomero, que acompanyaran a l’autor.

Aquesta obra de Michavila és un relat novel·lat que discorre a París, la ciutat que ha sigut testimoni privilegiat de rellevants esdeveniments científics, polítics i culturals de la història de la Humanitat i, en particular, de la societat europea. Mi París es basa en vivències de l'autor, amb alguns personatges reals i altres imaginaris. En el seu inici, narra la vida parisenca d'un jove idealista que, en 1971, nouvingut de Madrid, s'instal·la en el Barri Llatí i estudia en una de les seues prestigioses universitats. París obri els seus ulls a la Ciència, l'Educació i la Política. Comença així la seua passió per París que, com deia Hemingway en la seua obra París era una fiesta, li acompanyarà la resta de la seua vida. Un temps feliç que viu prop de la Sorbona, del qual detalla la seua cerca de l'ànima de París, que vincula amb el pensament dels seus científics, polítics, filòsofs i artistes, i amb carrers i places de la ciutat. La seua vida discorre posteriorment tenint a París com a referent fins que retorna a aquesta ciutat ja com a professor i amb responsabilitats en assumptes educatius davant l'OCDE i la UNESCO.

L’aforament a l’acte de presentació és limitat.