Acte acadèmic obertura de curs 2021-2022

14/09/2022 | SCP

Il·lustració de Paula Bonet. Prohibida la reproducció de la imatge.

Data: 17 setembre 2021
Acte: Acte acadèmic obertura de curs 2021-2022
Lloc: Paranimf

Hora: 12 hores
Entitat: Universitat Jaume I

Breu descripció: El Paranimf de la Universitat Jaume I acollirà el divendres 17 de setembre de 2021 a les 12 hores l'acte oficial d’obertura del curs acadèmic 2021-2022 de les universitats valencianes. L’acte estarà presidit per la rectora de l’UJI, Eva Alcón, acompanyada pels rectors i rectores de les altres universitats públiques i privades valencianes i pel president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig.

L’acte s’iniciarà amb un vídeo resum de la memòria del curs 2020-2021 i, a continuació, tindrà lloc la lliçó inaugural a càrrec de la catedràtica de Química Física Rosar Llusar Barelles amb el títol «La serendipitat en la ciència: descobriments on conflueixen l’atzar i el talent». Seguidament, es lliurarà la Medalla d’Or de la Universitat Jaume I als col·lectius sanitari i sociosanitari, educatiu i científic en reconeixement a la seua labor i esforç durant la pandèmia de la COVID-19.

Tancaran l’acte els parlaments de la Presidència i serà el president de la Generalitat, Ximo Puig, qui declararà inaugurat el curs acadèmic 2021-2022 al conjunt de les universitats valencianes.

En aquesta ocasió, el cartell d’obertura de curs està realitzat per l’artista de Vila-real Paula Bonet. En ell mostra una estudianta amb la seua mirada enfocada en un futur ple de coneixement que formarà part del seu ser, una mirada curiosa i amb voluntat permanent per a aprendre. Paula Bonet ha rebut l’Alta distinció de la Generalitat Valenciana i la Medalla al Mèrit Cultural.

Cal assenyalar que l’acte s’ha adaptat a les mesures de prevenció establertes per les autoritats sanitàries. Es podrà seguir en línia a través del canal de YouTube de la Universitat Jaume I i de l’emissora de ràdio universitària