Seminari: «Aprenentatges i reptes a la llum de la pandèmia»

23/10/2020 | SCP

Data: 26 d'octubre de 2020
Acte: Seminari
Títol: «Aprenentatges i reptes a la llum de la pandèmia», a càrrec de Yayo Herrero
Hora: 14.30 h
Lloc: sala d'actes de l'Escola de Doctorat
Entitat: Càtedra UNESCO de Filosofia per a la Pau

Descripció:

Yayo Herrero presentarà el Seminari Intercultural del Màster Universitari en Estudis Internacionals de Pau, Conflictes i Desenvolupament titulat «Aprenentatges i reptes a la llum de la pandèmia», una oportunitat única per a reflexionar sobre una situació que afecta directament hui dia i albirar algunes alternatives a la manera de vida, consum i sociabilitat.

Yayo Herrero és antropòloga, educadora social i enginyera tècnica agrícola, professora-col·laboradora de la Càtedra Unesco d'Educació Ambiental i Desenvolupament Sostenible (UNED), referent tant en l'àmbit activista, com en l'acadèmic, i una de les veus més influents de l'ecologia social i l'ecofeminisme en l'àmbit europeu. Actualment imparteix docència en l'assignatura del Màster de la Pau «Desenvolupament sostenible i medi ambient».

La investigadora fonamentarà com la pandèmia de la COVID-19 està íntimament relacionada amb la crisi ecològica. Segons l'activista, per a evitar altres catàstrofes naturals, com la present, només hi ha un camí: la transformació radical dels sistemes socioeconòmics i els estils de vida actuals.