II Cicle Internacional de conferències FeminisMES Conferència inaugural a càrrec de l’escriptora i filòloga Najat El Hachmi

18/10/2019 | SCP

Data: 21 d'octubre de 2019
Acte: II Cicle Internacional de conferències FeminisMES
Títol: «Sempre han parlat per nosaltres» a càrrec de l’escriptora i filòloga Najat El Hachmi
Hora: 12 hores
Entitat: Institut Universitari d’Estudis Feministes i de Gènere Purificación Escribano de la Universitat Jaume I

Breu descripció: l’Institut Universitari d’Estudis Feministes i de Gènere Purificación Escribano de la Universitat Jaume I ha organitzat la segona edició del Cicle Internacional de Conferències FeminisMES, que tracta d’apropar temes d’actualitat dins del moviment i la teoria feminista en totes les seues vessants al públic castellonenc i la comunitat universitària. La primera de les conferències tindrà lloc el dilluns 21 d’octubre de 2019 de 12 a 14 hores a la sala de graus Germà Colón i Domènech (primer pis de la Facultat de Ciències Humanes i Socials).

Najat El Hachmi, escriptora i filòloga catalana, és l’autora encarregada d’inaugurar aquesta edició del cicle, presentant la seua obra més recent titulada Sempre han parlat per nosaltres (Edicions 62, 2019). A través d’aquest assaig, l’autora reflexiona sobre feminisme i identitat, sobre el que suposa ser feminista avui dia des de l’experiència d’una dona immigrant i filla de família marroquina.

La seua veu enriqueix el debat feminista actual construït entre les particularitats i l’universalisme, és a dir, entre les especificitats culturals de les filles de procedència migratòria musulmana i les exigències de viure en una societat moderna on la igualtat de drets és una realitat legal. Najat El Hachmi aborda el debat amb una veu pròpia i polèmica fruit de l'experiència vital pròpia. Aquesta conferència és, sens dubte, una cita irrenunciable per al públic en general.

Més informació: http://www.if.uji.es/