18/06/2019 | SCP

Data: 21 juny 2019
Acte: Jornada específica de professorat dels centres amb alumnat privat de llibertat i de reeducació de menors
Títol: Altres mons enllà de les estrelles
Lloc: aula magna Joan Francesc Mira de la Facultat de Ciències Humanes i Socials
Hora: 10 hores
Entitat: CEFIRE, Universitat Jaume I

Breu descripció: en la jornada s’oferiran metodologies inclusives en el procés d’ensenyament i aprenentatge; bones pràctiques educatives; recursos didàctics i propostes d’intervenció educativa. I, més específicament la tutorització de l’alumnat intern en institucions penitenciàries i en centres reeducatius de menors; comunicació i intercanvi d’experiències entre el professorat que forma a l’alumnat en situacions de privació de llibertat; identificació i desenvolupament d’habilitats per a afavorir el treball a l’aula.

La jornada està dirigida al professorat de centres penitenciaris i de reeducació de menors, al professorat d’FPA i a la resta de professorat.

Objectius generals de la jornada:

• Promoure l’actualització didàctica del professorat en els continguts propis de l’FPA.
  • Fomentar la reflexió compartida sobre els processos d’ensenyament i aprenentatge.

Objectius específics:

• Afavorir espais de comunicació entre el professorat de centres valencians d’FPA, d’institucions penitenciàries i de centres de reeducació de menors.
  • Conèixer noves estratègies per treballar l’educació d’alumnat privat de llibertat.
  • Identificar habilitats socials que faciliten el treball en centres d’institucions amb alumnat privat de llibertat.