Festival Internacional de Ciència «Pint of Science 2019»

13/05/2019 | SCP

Data: 20, 21 i 22 de maig
Hora: 19 h.
Lloc: The Temple Bar, Plaça Escultor Adsuara, n⁰ 4, Castelló de la Plana
Breu descripció:

El professorat de l’UJI participa en el festival Pint of Science 2019 que se celebra per quarta vegada a Castelló

El festival de divulgació científica Pint of Science 2019 celebra el seu 5é aniversari en 73 ciutats d’Espanya els dies 20, 21 i 22 de maig

Castelló acull per quarta vegada el festival internacional Pint of Science (PoS) 2019, el festival de divulgació científica que proposa una trobada entre els investigadors i el públic als bars de la ciutat. La coordinació d'aquest esdeveniment a la ciutat de Castelló està encapçalada per Roger Sanchordi juntament amb els investigadors de la Universitat Jaume I Victoria Pastor i Ferrán Martínez, i amb la col·laboració de Silvia Ferrer. En l’àmbit nacional es desenvolupa la 5a edició, que continua batent rècords: 387 esdeveniments en 148 bars, amb la participació de 784 científics com a ponents i més de 400 voluntaris en l'organització.

Espanya és enguany el segon país amb més seus de PoS en el món, únicament superada pel Brasil, amb 87 ciutats. El festival té caràcter internacional i se celebrarà en les mateixes dates en més de 400 ciutats de 24 països dels 5 continents. “Tant la ciència com els que la fan possible encara continuen sent uns desconeguts per al ciutadà del carrer. Per això, PoS pretén acostar als investigadors al públic, aprofitant l'ambient relaxat i amigable dels bars, per a facilitar la seua interacció”, assenyala Laurent Ladépêche, un dels tres coordinadors nacionals de PoS 2019.

La comunitat científica, clau per al festival

En PoS Castelló 2019 participaran ponents de centres d'investigació, universitats i entitats de la comunitat científica. En concret les xarrades es desenvoluparan els dies 20, 21 i 22 de maig de 2019 a les 19.00 h en The Temple Bar a Castelló de la Plana (Plaça Escultor Adsuara, n⁰ 4). A més, PoS 2019 no seria possible sense la col·laboració d'organitzacions que patrocinen el festival com Precipita/FECYT. També FMC i Vadillo Assessors han contribuït a aquesta edició aportant el seu granet d'arena, així com l'organització POST Castelló agraeix la seua col·laboració a l’Ajuntament de Castelló i concretament a la Regidoria d’Educació, encapçalada per Enric Porcar.

El dilluns 20 de maig Víctor Flors de la Universitat Jaume I ens parlarà dels sentits de les plantes i com són capaces de percebre el món que els envolta. En la segona xarrada Sara Gargallo, doctorada per la Universitat Politècnica de València, ens explicarà la petjada hídrica i com es gestiona el consum indirecte de l'aigua diària.

El dimarts 21 de maig, Francesc Alted ens comptarà com es treballa amb el Big Data, què es fa amb aqueixa gran quantitat de dades que generem hui dia i que van transformant el nostre dia a dia. Després, Iván Mora (de la Universitat Jaume I) ens contarà com és el treball científic perquè les imatges de les nostres pantalles siguen tan bones.
El dimecres 22 de maig, Mariam Tórtora, de l'Institut de Física Corpuscular de la Universitat de València (IFIC), ens acostarà a un univers minúscul, on manen els neutrins que són xicotets missatgers de l'Univers. Després serà Alberto Aparici, també del IFIC, el que ens traslladarà a un assumpte una mica més gran com és la possibilitat d'un nou planeta en el nostre xicotet sistema solar.