L’UJI i Mediterráneo tanquen el cicle de Facebook Live amb una entrevista sobre música i Alzheimer La UCC+i de l’UJI ha organitzat quatre diàlegs en directe via aquesta xarxa social per aproximar temes científics d’actualitat a la ciutadania. La investigadora Ana Mercedes Vernia protagonitzarà la sessió del 2 d'abril.

03/04/2019 | SCP

DIRECTE: Facebook Live | Vídeo a YouTube | Twitter

La Universitat Jaume I, en col·laboració amb el diari Mediterráneo, ha organitzat un cicle d'entrevistes a personal investigador en directe a través de les xarxes socials que es tancarà amb un Facebook Live el 2 d'abril 2019, a les 12 hores, que abordarà la investigació sobre les possibilitats de la música en el tractament de l'Alzheimer i les malalties neurodegeneratives de la mà de la investigadora Ana Mercedes Vernia, coordinadora del grup d'investigació Quality of life and sustainable development from music and the arts (Q-HEART).

El grup d'investigació Q-HEART, del Departament d'Educació i Didàctiques Especifiques, centra la seua activitat en àmbits com ara la inclusió social i educativa des de les arts i la cultura i el valor de la música i la paraula per a la millora de la qualitat de vida, entre altres. Entre els projectes que ha realitzat vinculats a l'Alzheimer es troba un estudi realitzat en col·laboració amb la Residencia Azahar del Mediterráneo en el qual es demostra una millora objectiva i observable en els participants pel que fa a satisfacció en les relacions socials, la satisfacció amb la vida, en l'activitat i oci i en el nivell d'activitat.

Ana Mercedes Vernia abordarà el tema de l'Alzheimer des de la perspectiva de la música, després que la investigadora Ana Sánchez, del Grup de Neurobiotecnologia, participara el passat 21 de març en un Facebook Live també vinculat a les malalties neurodegeneratives. Totes dues entrevistes s'emmarquen en el projecte «Comunicació per al desenvolupament de la investigació i innovació responsables: una experiència aplicada en investigació contra l'Alzheimer», dut a terme amb el suport de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT) del Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats. El projecte ha inclòs, entre altres accions, el desenvolupament d'un mapa virtual col·laboratiu de l'Alzheimer a Castelló i la realització d'una enquesta, continguts oberts a la participació als quals es pot accedir a través de la web «Alzhéimer conCiencia».

L'entrevista s'emmarca en una sèrie de Facebook Live realitzats durant els mesos de març i abril sobre temes científics d'actualitat i interés social, ja que tractaran temes vinculats amb el medi ambient, la sostenibilitat, la salut i l'envelliment. En les edicions anteriors es va realitzar un Facebook Live centrat en els videojocs, amb el catedràtic de l'UJI Miguel Chover, i un altre sobre agricultura i medi ambient de la mà de Vicent Arbona, a més del d'Ana Sánchez sobre neurobiotecnologia i Alzheimer.

La iniciativa d'usar el format Facebook Live per a aproximar la ciència a la societat i obrir canals de diàleg amb els diversos tipus de públics forma part a més del projecte «Have Fun (HF): La cultura youtuber i del videojoc en la comunicació científica transmèdia», el qual compta també amb el finançament de la FECYT.

Notícia a El Periódico Mediterraneo