L’UJI i Mediterráneo organtitzen un Facebook Live sobre neurobiotecnologia i Alzheimer La UCC+i de l’UJI ha organitzat quatre diàlegs en directe via aquesta xarxa social per aproximar temes científics d’actualitat a la ciutadania. La investigadora Ana Sánchez protagonitzarà la sessió del 21 de març.

20/03/2019 | SCP

DIRECTE: Facebook Live

La Universitat Jaume I, en col·laboració amb el diari Mediterráneo, ha organitzat un Facebook Live el 21 de març de 2019, a les 11.30 hores,  que abordarà en directe la investigació sobre alzheimer i malalties neurodegeneratives de la mà de la investigadora Ana Sánchez, de la Unitat Predepartamental de Medicina de l'UJI.

Ana Sánchez és la directora del grup d'Investigació en Neurobiotecnología de l'UJI i la seua participació s'emmarca en el projecte «Comunicació per al desenvolupament de la investigació i innovació responsables: una experiència aplicada en investigació contra l'Alzheimer», dut a terme amb el suport de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT) del Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats.

El projecte ha inclòs, entre altres accions, el desenvolupament d'un mapa virtual col·laboratiu de l’Alzheimer a Castelló i la realització d'una enquesta, continguts oberts a la participació als que es pot accedir a través de la web “Alzhéimer conCiencia”.

L'entrevista s'emmarca en una sèrie de Facebook Live realitzats durant els mesos de març i abril sobre temes científics d'actualitat i interés social, ja que tracten temes vinculats amb el medi ambient, la sostenibilitat, la salut i l'envelliment. En les edicions anteriors es va realitzar un Facebook Live centrat en els videojocs, amb el catedràtic de l'UJI Miguel Chover, i un altre sobre agricultura i medi ambient de la mà de Vicent Arbona. Quant a les pròximes entrevistes, el 2 d'abril, a les 12 hores, es realitzarà un Facebook Live sobre els efectes de la música en persones amb Alzheimer amb Ana Vernia, investigadora del Departament d'Educació.

La iniciativa d'usar el format Facebook Live per a aproximar la ciència a la societat i obrir canals de diàleg amb els diversos tipus de públics forma part a més del projecte «Have Fun (HF): La cultura youtuber i del videojoc en la comunicació científica transmèdia», el qual compta també amb el finançament de FECYT.