23/10/2018 | SCP

Data: 25 octubre 2018
Acte: cicle de conferències Càtedra Ciutat de Castelló
Títol: «El llenguatge dels economistes: què podem dir amb la informació que tenim?» a càrrec d’Alfonso Novales
Lloc: sala de juntes de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques

Hora: 12 hores
Entitat: Universitat Jaume I

Breu descripció: La conferència tractarà sobre l’adequació entre el llenguatge utilitzat en economia i la naturalesa de les dades disponibles per a l’estudi d’economies i mercats. Partint de la premissa que l’ús de dades és imprescindible en l’anàlisi econòmica, s’examinaran tres aspectes: l’escassa èmfasi que es posa en l’avaluació a posteriori de les afirmacions i prediccions econòmiques, la qualitat amb què es divulguen les notícies econòmiques en els mitjans de comunicació, i la manera en què aquestes afirmacions i prediccions haurien de fer-se, atesa la informació estadística disponible.

Alfonso Novales Cinca
Doctor en Economia (Universitat de Minnesota) i doctor en Matemàtiques (UPV/EHU).
Catedràtic de Fonaments de l’Anàlisi Econòmica de la Universitat Complutense de Madrid fins a 2018.
Acadèmic de nombre de la Real Academia de Ciencias Morales y Políticas. Membre d’honor de la Asociación Española de Economía, de la qual va ser president. Autor de diversos llibres i nombrosos articles de recerca sobre Estadística, Econometria, Macroeconomia o Creixement Econòmic.