Jocs motrius per a xiquets i xiquetes amb TEA L’UJI ofereix un programa gratuït de jocs motrius orientats al treball de la millora motora i coordinativa per a xiquets i xiquetes amb TEA

12/09/2018 | SCP

Data: 13 i 26 de setembre de 2018
Acte: xarrada explicativa
Títol: «Programa SMILE: jocs motrius orientats al treball de la millora motora i coordinativa per a xiquets i xiquetes amb TEA»
Lloc i hora: dijous 13 de setembre a les 19 hores a l’aula HA1015AA de la FCHS
                    dimecres 26 de setembre a les 18.30 hores a l’aula HA1005AA de la FCHS
Entitat: Universitat Jaume I

Breu descripció: el Grup d’Investigació ENDAVANT (Enfocament de la Diversitat com un Avantatge) de la Universitat Jaume I de Castelló desenvolupa durant aquest nou curs acadèmic el programa SMILE, amb l’objectiu de comprovar si la participació de poblacions infantils amb trastorn de l’espectre autista (TEA) en una programació de jocs motrius orientats al treball de la millora motora i coordinativa comporta millores sobre variables com la coordinació, l’equilibri, la competència social, estereotípies motores i la competència matemàtica.

Recents estudis permeten sostenir la hipòtesi que la pràctica motriu sistematitzada podria tenir millores sobre la competència motriu, social i matemàtica dels xiquets i xiquetes amb TEA. L’equip investigador ha programat dues sessions informatives sobre el projecte finançat pel Pla Propi d’Investigació de l’UJI per dijous 13 i dimecres 26 de setembre de 2018 per explicar el programa a aquelles persones que estigueren interessades en què els seus fills o filles participaren.

El programa de jocs motrius es portarà a terme durant el curs acadèmic, cada dilluns i dimecres de 18 a 19.15 hores a les instal·lacions esportives de l’UJI, sota la direcció i guia de professorat universitari, mestres en actiu i estudiantat dels graus de Mestre i Mestra en Educació Infantil i Primària. La participació serà completament gratuïta i cada xiquet o xiqueta amb TEA que participi podrà invitar lliurement a germans i germanes, amics i amigues.

A més dels beneficis associats a la pràctica motriu dels xiquets i xiquetes, sobre els que s’entregaran informes individualitzats a les famílies, el programa contribuirà a la formació inicial docent, apostant per un model educatiu basat en l’aplicació d’aprenentatge-servei als graus de Mestre i Mestra en Educació Infantil i Primària.

La reunió de dijous 13 de setembre serà a les 19 hores a l’Aula HA1015AA de la Facultat de Ciències Humanes i Socials i la de dimecres 26 de setembre a les 18.30 hores a l’aula HA1005AA de la mateixa facultat. Les persones interessades que no puguen assistir a cap reunió, poden contactar amb l’equip investigador mitjançant el correu proyecto.smile18@gmail.com