Exposició: «Nou Atles Il·lustrat» La mostra podrà ser visitada fins al 30 de juny de 2018

11/04/2018 | SCP

Data: 11 d'abril de 2018
Acte: exposició
Títol: «Nou Atles Il·lustrat»
Lloc: diversos espais
Inauguració: a les 18 hores del dia 11 d'abril en el vestíbul de la FCHS
Periode expositiu: de l'11 d'abril al 30 de juny de 2018
Entitat: Museu Pedagògic de Castelló

Breu descripció: el Museu Pedagògic de Castelló ha organitzat una nova exposició sobre l'ús de les cartografies des d'un punt de vista educatiu i performatiu, comissariada pels professors Glòria Jové i Quim Bonastra de la Universitat de Lleida.

Un atles, explica Didi-Huberman parlant de l’Atles d’Aby Warburg, constitueix al mateix temps una forma visual del saber i una forma sàvia del veure. La seua ambivalència, que es basa en la seua impuresa fonamental, tant en l’àmbit estètic com epistèmic, hibrida el sensible, la diversitat i la multiplicitat. L’exposició intenta problematitzar, a partir de la cartografia, la realitat educativa actual.

Els mapes, segons Deleuze i Guattari, són oberts, connectables, desmuntables, alterables, adaptables i fins i tot es poden trencar i rebre modificacions de manera constant. A partir d’aquesta idea el fons del Museu Pedagògic s’alia amb els de la Biblioteca de l’UJI i el Museu de Belles Arts i amb obres de diversos artistes per crear diferents cartografies del significat de l’educació i l’aprenentatge.

Espais expositius:

Vestíbul de la Facultat de Ciències Humanes i Socials de l'UJI