Homenatge a les víctimes de la Guerra Civil i del franquisme

16/03/2018 | SCP

Data: 28 de març de 2018
Acte: homenatge a les víctimes de la Guerra Civil i del franquisme
Títol: Dia de la Memòria Democràtica a la Comunitat Valenciana
Lloc: Menador espai cultural
Hora: 12 hores
Entitat: UJI i Càtedra Interuniversitària de Memòria Democràtica

Descripció: Durant l’acte es donarà a conèixer l’obra poètica de Miguel Hernández a la ciutadania de Castelló i, al mateix temps, es rendirà homenatge a les onze persones de les comarques de Castelló que com el poeta van ser víctimes de la guerra i el franquisme i van patir la presó, la mort o l’exili.

Programa

12 hores: Conferència del catedràtic de Filologia Llatina de l’UJI, Jesús Bermúdez Ramiro, qui dissertarà sobre la influència de la cultura clàssica en la poesia de Miguel Hernández.

12.30 hores: Conferència del catedràtic de Literatura Espanyola de la Universitat d’Alacant, Ángel Prieto de Paula, qui parlarà sobre la poesia d’amor, del període de la guerra i del temps en presó de Miguel Hernández.

13 hores: El grup de teatre Carles Pons de la Universitat Jaume I recitarà algunes poesies de Miguel Hernández, entre aquestes la de Ramón Sijé.

A continuació, es llegirà un fragment del poeta Vicente Aleixandre en què explica la forma de ser del poeta i després la poesia que li va dedicar quan va morir.

Per últim, la directora de la càtedra, Rosa Monlleó, i els deu investigadors i investigadores que han realitzat les fitxes de les víctimes castellonenques del franquisme llegiran cadascú una biografia de les víctimes.