Seminari FACSA: «El control automático en los sistemas de depuración de aguas y residuos»

12/03/2018 | SCP

Data: 15 de març de 2018
Acte: seminari
Títol: «El control automático en los sistemas de depuración de aguas y residuos: conceptos teóricos y experiencias prácticas» a càrrec d'Ion Irizar, investigador en la Asociación Centro Tecnológico Ceit-IK4
Lloc: aula FF0203AI de l'Escola de Doctorat, Consell Social i Postgrau
Hora: 12 hores
Entitat: Universitat Jaume I. Càtedra FACSA d'Innovació en el Cicle Integral de l'Aigua

Més informació:

Amb l'objectiu de ser cada vegada més autònoms i de millorar les seues prestacions operacionals, les tecnologies de control automàtic han anat guanyant protagonisme dins dels tractaments biològics utilitzats en la depuració d'aigua i residus. Després d'una introducció general al control automàtic i al seu context en l'àmbit de la depuració, el present seminari tractarà d'il·lustrar els beneficis del modelatge i la simulació com a base metodològica per al disseny de controladors de processos unitaris. L'anterior serà complementat exposant l'experiència de Ceit-IK4 en l'aplicació d'aquestes metodologies a diversos casos reals.

Irizar és Doctor enginyer Industrial per la Universitat de Navarra (2002). Treballa com a investigador en l'Associació Centre Tecnològic Ceit-IK4. És també professor associat de l'Escola d'Enginyers de la Universitat de Navarra (Tecnun) on imparteix les assignatures de Teoria de Circuits Elèctrics i Sistemes Automàtics. Dins de Ceit-IK4, la seua formació abasta les àrees de modelatge matemàtic, simulació i control automàtic de processos biològics de depuració, àrees en les quals ha desenvolupat quasi tota la seua activitat en recerca aplicada. Ha col·laborat en més de 30 projectes de recerca, és coautor de més de 20 articles en revistes internacionals i de d'altres contribucions en conferències internacionals.