Curs: «Alta gerència en seguretat ciutadana» L’UJI organitza un curs d'alta gerència en seguretat ciutadana dirigit a comandaments de Colòmbia i Espanya

22/02/2018 | SCP

La Universitat Jaume I de Castelló, a través del Comissionat per a l'R+D en el Postconflicte de Colòmbia i la FUE-UJI, organitza del 26 de febrer al 2 de març de 2018, el curs de formació contínua «Alta gerència en seguretat», dirigit a comandaments amb alta responsabilitat en assumptes de seguretat ciutadana de Colòmbia i Espanya.

El curs, que s'inaugurarà el dilluns 26 de febrer, a les 9.30 hores, en l'Ajuntament d'Orpesa, compta amb la col·laboració del consistori orpesí, la Càtedra de Mediació Policial i la Càtedra de Protecció del Delicte (Eurocop), entre altres entitats de la universitat. El rector de l’UJI, Vicent Climent; l'alcalde d'Orpesa, Rafael Albert; el president del Consell Social de l'UJI, José Luis Breva; el delegat del Govern a la Comunitat Valenciana, Juan Carlos Moragues, i el subdelegat del Govern a Castelló, David Barelles, entre altres autoritats, assistiran a l'acte d'inauguració.

El curs, impulsat pel catedràtic Juan B. Carda, comissionat per a l'R+D en el Postconflicte de Colòmbia de la Universitat Jaume I, atraurà la visita a Castelló d'alts càrrecs de la Policia Nacional colombiana, així com alts càrrecs de la Guàrdia Civil, Policia Nacional espanyola i Policia Local. En concret, ja han confirmat la seua assistència els onze oficials que el passat mes de desembre van ascendir al grau de Brigadier General de la Policia Colombiana en la cerimònia encapçalada pel president de la República de Colòmbia, Juan Manuel Santos. Aquests generals tenen la responsabilitat de consolidar les Línies Estratègiques del procés de Modernització i Transformació Institucional de la Policia Nacional Colombiana, full de ruta per al present i futur de la institució, concorde a les necessitats de la societat colombiana després de la signatura dels acords de pau.

Per a la inauguració del curs s'espera la presència de destacats representants polítics, atès el gran nombre d'alts comandaments que assisteixen al curs, responsables del futur de les estratègies en seguretat ciutadana de tots dos països.

Aquesta col·laboració entre la Universitat Jaume I de Castelló, l'Escola de Cadets de Policia «General Francisco de Paula Santander» de Bogotà, a Colòmbia, i els Cossos i Forces de Seguretat de l'Estat d'Espanya s'emmarca en les relacions de cooperació existents entre tots dos països en aspectes com ara el postconflicte, la mobilitat acadèmica i els assumptes culturals.