Cicle «La democràcia avui» Amb la participació de Clare Woodford i Mark Devenney

16/01/2018 | SCP

Data: 24 de gener de 2018
Acte: Conferència
Cicle: «La democràcia avui»
Títol: «What is democracy? Property, equality, borders»
Lloc: sala de graus Germà Colón (FCHS)
Hora: 13 a 15 h
Entitat: Universitat Jaume I

Un any més, el Màster Interuniversitari d’Ètica i Democràcia i el Departament de Filosofia i Sociologia de la Universitat Jaume I, han organitzat una nova edició del cicle de conferències «La democràcia avui» que en la seua novena edició analitzarà els reptes per a la participació democràtica. De gener a maig de 2018, ponents de renom en aquest àmbit explicaran els seus estudis des de diferents perspectives.

La primera de les conferències es realitzarà dimecres 24 de gener de 2018 de 13 a 15 hores amb la participació de Clare Woodford i Mark Devenney, de la University of Brighton, del Regne Unit, amb el títol «What is democracy? Property, equality, borders», a la sala de graus Germà Colón (HC0114FR), primera planta de la Facultat de Ciències Humanes i Socials.

Clare Woodford i Mark Devenney reflexionaran al voltant de les diferents paradoxes que caracteritzen al sistema democràtic, ficant especial atenció a les maneres en què se soscava la igualtat dels ciutadans/es pressuposta pels dits sistemes. A través d’una concepció anàrquica de la democràcia, els autors abordaran les problemàtiques derivades d’una excessiva institucionalització de la democràcia, així com dels límits que aquest procés suposa per als drets de participació en igualtat de la ciutadania.

En la resta de conferències participaran Rosa Colmenarejo de la Univesidad Loyola Andalucía, qui parlarà sobre Big Data; José Luis Moreno Pestaña, de la Universidad de Cádiz, qui explicarà la relació entre democràcia i sorteig; o Paula Ferreira de la University of Porto, qui abordarà el tema de la filosofia en la ciutat.

Més informació en: http://eticaydemocracia.uji.es/ciclo-de-conferencias-la-democracia-hoy/