Conferència de Javier Tolentino

08/12/2017 | SCP

Data: 19 de desembre de 2017
Acte: conferència
Cicle: «Cultura i dret: aproximacions interdisciplinàries»
Títol: El paper de la ràdio pública, la cultura, l'ètica professional i el dret a la informació per Javier Tolentino
Lloc: sala de premsa (Rectorat)
Hora: 11 hores
Entitat: Departament de Dret Públic de la Universitat Jaume I

Resum: dimarts dia 19 de desembre a les 11 hores a la sala de premsa del Rectorat de la Universitat Jaume I es presenta el cicle «Cultura i dret: aproximacions interdisciplinàries» que coordinen els professors Ignacio Aymerich i Jesús García Cívic del Departament de Dret Públic. La primera de les jornades comptarà amb la presència com a convidat del periodista cultural Javier Tolentino en una xerrada que tindrà com a temes centrals el paper de la ràdio pública, la cultura, l'ètica professional i el dret a la informació des d'una perspectiva no només teòrica sinó social i pràctica.

Javier Tolentino és un dels crítics cinematogràfics més reconeguts, no solament a Espanya sinó els països de llengua castellana. El director de El séptimo vicio el mític programa de cinema de Radio 3 és també una d'aquestes veus que destaquen pel seu compromís social i cultural i per la seua lluïdíssima capacitat d'anàlisi. Llicenciat en Ciències de la Informació per la Universidad Complutense de Madrid, l'autor de El cine que me importa (Larousse, 2014) i, recentment, de Disculpen que les hable de la radio, Javier Tolentino (Ocho y Medio i Ediciones Canibaal, 2017) és professor del Màster de Ràdio que organitzen conjuntament la Universidad Complutense de Madrid i Ràdio Nacional d'Espanya.

Al llarg de la seua carrera, ha dirigit programes especialitzats en informació cinematogràfica com De Cine en Radio 1, El otro cine es posible en Radio 5 o el ja citat El séptimo vicio en Radio 3, aquest últim guardonat amb el Premi de la Crítica l'any 2000. A més, ha col·laborat amb El Ojo Crítico, Academia, Cinemanía y Kane 3. Entre les seves últimes col·laboracions amb la universitat, destaca la participació en la Escola Europea de Pensament Lluís Vives, (escoladepensamentlluisvives.com), a la Universitat de València, on va impartir el seminari: «Disculpin que els parli de la ràdio. Cap a un nou llenguatge periodístic de la nova ràdio».