Jornada Tècnica en Tractament d'Aigües: «Aplicacions de tecnologies de membranes en el cicle integral de l'aigua» La Càtedra Facsa-UJI organitza una jornada sobre aplicacions de tecnologies de membranes en el cicle integral de l'aigua

29/11/2017 | SCP

Data: 14 i 15 desembre 2017
Acte: Jornades
Títol: «I Jornada Tècnica en Tractament d'Aigües: Aplicacions de tecnologies de membranes en el cicle integral de l'aigua»
Lloc: aula magna de l'Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals
Entitat: Universitat Jaume I

Breu descripció: La càtedra FACSA d'Innovació en el Cicle Integral de l'Aigua de la Universitat Jaume I de Castelló organitza la I Jornada Tècnica en Tractament d'Aigües: Aplicacions de tecnologies de membranes en el cicle integral de l'aigua, que se celebrarà els dies 14 i 15 de desembre de 2017 al campus universitari. Més de 15 ponents, entre investigadors, administració i representants d'empreses del sector, exposaran durant les dues sessions un repàs exhaustiu dels processos i tecnologies més destacades del moment.
Les membranes s'han convertit en una tecnologia madura i imprescindible en els processos de tractament d'aigua. Els tractaments ja consolidats, com l’osmosi o els biorreactors de membrana (MBR), s'han estès en els últims anys, i actualment, des de la dessalinització o la potabilització fins a la depuració o reutilització d'aigües ofereixen escenaris, en els quals les membranes estan jugant un paper fonamental, impulsant noves tecnologies molt més eficients i respectuoses amb el medi ambient. És necessari doncs, discutir les noves propostes per a identificar aquelles que més prestacions ofereixen i fer-ho de la mà dels experts que les estan desenvolupant.

En aquestes jornades, personalitats de l'àmbit de la recerca i el desenvolupament en tractament de l'aigua, com Pedro Simón, de ESAMUR; José Antonio Mendoza, de l'institut ISIRYM de la Universitat Politècnica de València; Joaquim Comas del grup LEQUIA de la Universitat de Girona i de la Universitat Jaume I; Enrique Sánchez Vilches de l’ITC, i Raúl Martínez Cuenca del Grup de Fluids Multifáscios, entre d’altres, faran un repàs de l'ús de les membranes i les aplicacions més prometedores. A més, empreses com DOW Chemical Ibèrica, FACSA, SITRA, LIKUID, ATLL o GOMA CAMP aportaran la visió més pràctica de l'ús de les membranes, exposant les aplicacions industrials que han desenvolupat amb èxit.
La jornada va dirigida a investigadors, explotadors de plantes de tractament d'aigües, tant urbanes com industrials, tècnics municipals, estudiants i personal de l'administració, que tinguen interès a conèixer les últimes tecnologies en les quals les membranes juguen un gran paper. A més, la jornada servirà com un destacat marc de trobada amb altres tècnics relacionats amb el tractament d'aigües i amb els ponents.

La jornada és gratuïta, però cal realitzar la inscripció en www.catedradelagua.uji.es  abans del 12 de desembre.