«II Workshop d'Economia Valenciana»

18/11/2017 | SCP

Data: 20 i 21 d'octubre de 2017
Acte: workshop
Títol: «Economia Valenciana»
Lloc: sala de graus de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques
Hora: matí i vesprada
Entitat: Fundación Exe i Universitat Jaume I de Castelló

Inscripció: http://fundacionexe.org/workshops/econval17/

Resum:

La Fundació Nexe i la Universitat Jaume I de Castelló han organitzat, amb la col·laboració de l’Institut Interuniversitari de Desenvolupament Local i el patrocini de la Generalitat Valenciana, la segona edició del Workshop d’Economia Valenciana que es realitzarà els dies 20 i 21 d’octubre de 2017 a la sala de graus de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques de l’UJI.

L’economia valenciana funciona bàsicament gràcies a una tradicionalment extensa xarxa de mitjanes i xicotetes empreses. Aquest model singular de fer empresa ha sigut una fortalesa que ha caracteritzat durant segles l’economia valenciana, i que segurament serà decisiva en l’actual cruïlla. Actualment, i no únicament degut a la crisi econòmica, molts dels motors que l’impulsaven han desaparegut o s’han tornat molt febles, situant en una profunda crisi el model productiu com a societat. La pràctica destrucció de diversos sectors industrials, la desaparició de la majoria de les institucions financeres pròpies o la pèrdua de competitivitat en els mercats internacionals han posat de manifest les greus dificultats que pateix aquest model empresarial.

Seguint la línia encetada en 2016 amb el I Workshop d’Economia Valenciana celebrat a la ciutat de València, aquest segon workshop persegueix –d’una banda- identificar els reptes i les oportunitats que té l’empresa valenciana al seu davant, i –d’una altra- proposar actuacions amples i variades amb l’objectiu de reinventar un nou model productiu per a la nostra societat. Sense aquest nou model econòmic, responsable i competitiu, els valencians no aconseguiran reeixir de l’actual crisi econòmica i social. Un nou model que ha de tornar a ser innovador, obert al món i socialment responsable.

Vídeos elaborats per la Fundació Nexe

Inauguració

Taula redona sobre clústers i innovació

Taula redona sobre economía del bé comú