Presentació de la «La huella de una carta» La professora de l’UJI Rosario Raro presenta la seua nova novel·la en el Menador espai cultural

24/05/2017 | SCP

Data: 26 maig 2017
Acte: Presentació de la novel·la «La huella de una carta» de Rosario Raro
Lloc: Menador espai cultural
Hora: 19,30 hores
Entitat: Universitat Jaume I

Breu descripció:  Rosario Raro, professora d'Escriptura Creativa en la Universitat Jaume I, doctora en Filologia Hispànica amb una tesi sobre les estratègies d'escriptura en internet i postgraduada en Comunicació Empresarial i Pedagogia, presenta la seua nova novel·la La huella de una carta, d'Editorial Planeta. En aquesta novel·la, l'escriptora castellonenca narra l'afable vida que porta Nuria amb el seu marit, un comercial al que no veu el que volguera, i com tot s'altera quan ella llig en la premsa un enigmàtic anunci que li desperta el seu somni de dedicar-se a l'escriptura. Sense saber amb certesa de què es tracta, accepta convertir-se en l'escriptora anònima de les respostes a les cartes que el consultori radiofònic d'Elena Francis rep. La seua labor sembla senzilla: encarregar-se de respondre les cartes que no dóna temps a radiar. Però tot canvia quan una oïdora desesperada li parla d'uns xiquets nascuts amb terribles malformacions. Nuria decideix investigar el seu origen i destapa una trama internacional de corrupció que posarà en escac la seua vida i canviarà el seu destí per sempre.

Rosario Raro porta més de vint anys impartint cursos i tallers literaris per a nombroses institucions. La seua obra ha sigut traduïda al català, al japonès i al francès i reconeguda amb nombrosos premis literaris, tant nacionals com a internacionals. Va viure durant una dècada a Lima, Perú. De la seua novel·la Volver a Canfranc (Planeta, 2015), [en la seua versió francesa Dernier train pour Canfranc (Editions Kero, 2017)], s'han publicat fins al moment set edicions, ha sigut finalista dels premis de la crítica valenciana i la productora Diagonal TV ha adquirit els drets audiovisuals de la mateixa per a la seua adaptació a la pantalla