II Jornades d’Investigació de la Facultat de Ciències de la Salut La Facultat de Ciències de la Salut de l’UJI potencia la investigació entre el seu estudiantat amb unes jornades

08/04/2016 | SCP

Data: 13 i 14 d'abril de 2016
Acte: Jornades
Títol: II Jornades d’Investigació de la Facultat de Ciències de la Salut
Lloc: Centre d'Estudis de Postgrau i Formació Continuada
Entitat: Facultat de Ciències de la Salut

La Facultat de Ciències de la Salut de la Universitat Jaume I celebra els dies 13 i 14 d'abril de 2016, al Centre d'Estudis de Postgrau i Formació Continuada, les II Jornades d’Investigació per a l’Estudiantat de la Facultat de Ciències de la Salut (FCS). Aquestes jornades tenen com a objectiu fonamental que els estudiants de llicenciatura, grau, màster i doctorat que estiguin cursant estudis dins l'àmbit de la Medicina, Psicologia i Infermeria puguin comunicar i compartir els seus treballs científics amb la resta de la comunitat educativa.

La inauguració d’aquestes jornades tindrà lloc el dimecres 13, a les 9:15 hores, a càrrec del rector de l’UJI, Vicent Climent; el degà de la FCS, Rafael Ballester, i la directora de les jornades, Laura Mezquita. A les 11.30 hores, el doctor Ramón Bayés, catedràtic de Psicologia Bàsica de la Universitat Autònoma de Barcelona, oferirà la conferència inaugural sota el títol «Investigació i cures en el camp sanitari». Paloma Garrido i Lidia París, personal de la biblioteca de l’UJI, seran les encarregades de dur a terme un taller pràctic sobre l’ús del gestor bibliogràfic Mendeley en la vesprada del dia 13. La resta de sessions, una de pòsters i tres de comunicacions, es dedicaran a que els alumnes de les tres titulacions presenten els seus primers treballs a la resta de membres de la comunitat universitària. La jornada es tancarà amb la conferència de l'historiador Vicente Javier Mas Torrecillas «Sanitat a Castelló: Història de la transformació oblidada».

El dijous 14 d’abril començarà amb la sessió d’experts sobre «L’abordatge interdisciplinar de la drogadicció» a càrrec de Juanjo Llopis, psiquiatra de la Unitat de Conductes Addictives de San Agustí de Castelló; Abel Baquerro, psicòleg expert en conductes addictives i patologia dual; i l’infermer Mariano Marqués, de la seu de dispensació de metadona de València. A continuació es durà a terme una sessió de comunicacions dels treballs dels estudiants, i de forma paral·lela, un taller pràctic per a l’estudiantat d’Infermeria. Es tancarà el matí amb la segona sessió de pòsters. Durant la vesprada del dijous es realitzarà un cinefòrum, coordinat per Mikel Munárriz, psiquiatra de la Unitat de Salut Mental de Borriana i professor associat de l’UJI. A les 19:00 hores es procedirà a la cloenda de les jornades i l’entrega de premis per part del comitè científic al millor pòster i millor comunicació presentats durant les jornades.

Web de les jornades