UJI Design Trademark Dissenyadors i dissenyadores que han estudiat a l’UJI exposen els seus treballs en UJI Design Trademark

01/03/2016 | SCP

Dissenyadors i dissenyadores que han estudiat a la Universitat Jaume I presenten en l’exposició col·lectiva UJI Design Trademark. Estudiants d’ahir, dissenyadors d’avui els seus treballs creatius. Organitzada pel Servei d’Activitats Socioculturals del Vicerectorat de Cultura, Extensió Universitària i Relacions Internacionals i comissariada pels professors José Luis Navarro, Jaume Gual i Francisco Felip, la mostra s’obrirà al públic dijous 25 de febrer de 2016 a les 13 hores en la Galeria Octubre, situada en la plaça de l’Àgora de l’UJI.

La Universitat Jaume I de Castelló va ser la primera a implantar per primera vegada amb caràcter oficial els estudis d’Enginyeria Tècnica en Disseny Industrial, actualment Grau en Enginyeria en Disseny Industrial i Desenvolupament de Productes. La mostra, recull en paraules de la vicedirectora del Grau, Julia Galán, «el gran treball realitzat pels nostres titulats i titulades que destaquen dins d’un camp tan competitiu i en constant evolució com és el disseny industrial».

Per als comissaris, aquesta exposició «exhibeix el treball de persones que amb seu talent han generat “coses” que a la societat i al mercat els interessen»; una mostra de caràcter heterogeni que presenta el disseny com «una eina multidisciplinària, l’aplicació de la qual persegueix la generació d’una solució òptima i rendible per a esmenar una necessitat inicial de l’ésser humà» i que «han sigut capaços de deixar enrere el llast acadèmic per convertir-se en professionals lliures, en persones capaces de resoldre amb idees imaginatives els problemes que en el dia a dia es plantegen en el seu treball. En viure el disseny».

En l’exposició que estarà oberta fins al 8 d’abril de 2016 han participat: Aa Studio, Arc-estudi, Barbosa, Baser Bala, Dsignio, Lelelerele handmande, Equipo Nómada, Estudi{H}ac. Garcia Cumini Associati, Ignota design, Inzein Urns, JoanRojeski, Mario Mankey / Vivo Volta, Nes Estudio, Ramon Esteve_Estudio, Clausell Studio, Vitale, Yinsen i Yonoh Estudio Creativo.