El Consell de Govern aprova el nou Reglament de pràctiques acadèmiques externes de l’estudiantat de la Universitat Jaume I
El Consell de Govern ha aprovat la nova normativa de pràctiques acadèmiques externes de la Universitat Jaume I que resulta d'aplicació a tot l'estudiantat de l’UJI, adaptada al que disposa la legislació vigent.
El Reglament ordena les pràctiques acadèmiques externes curriculars i les extracurriculars, en l'àmbit nacional o internacional, i pretén ser una referència vàlida per al conjunt de la comunitat universitària de la Universitat Jaume I, tant des del punt de vista d’organització i planificació, com de la gestió de les pràctiques acadèmiques externes de títols oficials i propis, així com les pràctiques acadèmiques externes quan la Universitat actua com a entitat cooperadora d’acollida del seu estudiantat de títols oficials i també d’estudiantat procedent d’altres centres espanyols o estrangers.
Aquest reglament s’estructura en sis capítols, tres disposicions addicionals, una disposició derogatòria i una disposició final. El capítol I està dedicat a les disposicions generals i la resta de capítols se centren en l'objecte i modalitats de realització de les pràctiques, els drets i deures de l'estudiantat, del professorat tutor, dels supervisors i supervisores, les obligacions de les entitats cooperadores i la Universitat Jaume I, a més de l'organització i gestió administrativa de les pràctiques acadèmiques externes. A més, s'acompanya de quatre annexos on es detallen els procediments que cal seguir en cada cas.
El Consell de Govern de l’UJI aprova el Programa de promoció en matèria de conciliació corresponsable de la Universitat Jaume I
El Consell de Govern ha aprovat el Programa de promoció en matèria de conciliació corresponsable de la Universitat Jaume I per tal de facilitar el desenvolupament per al seu personal i estudiantat d’una vida personal i familiar més plena i satisfactòria, en el marc de la cerca d’una major qualitat del servei públic de l’educació superior.
El document recull el conjunt dels drets establits per a conciliar la vida personal, familiar i laboral dels treballadors i treballadores de la Universitat, això és, PDI (funcionari i laboral) i PTGAS (funcionari i laboral). Entre aquests drets es troben els diversos permisos i llicències existents (permís de maternitat, de lactància, de paternitat…), les suspensions contractuals, les excedències (atenció de fills i filles i familiars), reducció de jornada, mobilitat geogràfica, vacances i flexibilitat horària i adaptació de jornada, entre altres.
Així mateix, es detallen les accions i mesures de normatives pròpies de conciliació corresponsable vigents i aplicables a la Universitat Jaume I.
Tres són les novetats més rellevants al document: presenta una estructura de fàcil consulta per als diferents col·lectius de la comunitat universitaria, contempla a l'estudiantat i inclou la política reguladora del dret a la desconnexió digital de les persones treballadores de l'UJI.
L’UJI ha oferit sis cursos de formació permanent i tres microcredencials vinculats a càtedres o altres institucions o entitats durant el curs 2023-2024
El Consell de Govern ha sigut informat de l’oferta de formació permanent (cursos i microcredencials) realitzada en el context d'una càtedra o per conveni o contracte amb altres institucions o entitats (in-company) durant el curs 2023-2024. En total, han sigut sis cursos de formació i tres microcredencials, les quals han estat dedicades a la captació i gestió de finançament europeu, a la innovació local i a l’aplicació pràctica de l’impost sobre el valor afegit (IVA).
El Consell de Govern aprova la modificació del pla d’estudis del Màster Universitari en Psicopedagogia
El Consell de Govern aprova la modificació del pla d’estudis del Màster Universitari en Psicopedagogia per a adaptar-lo al nou format de memòria verificada.
A més de l’adaptació al format de la memòria, s’hi han fet algunes modificacions substancials a partir de l’experiència de les edicions anteriors del màster, i atès que cal escollir una única orientació, s’ha optat per la professional. A més, s’ha eliminat l’anglès de les llengües d’impartició del màster i s’han reestructurat les antigues competències en resultats d’aprenentatge millorant la seua redacció; s’han actualitzat les assignatures i els seus resultats d’aprenentatge, el seu contingut o sistema d’avaluació i s’ha canviat la denominació de sis assignatures. Per últim, s’han inclòs estratègies metodològiques d’innovació docent que es treballen al llarg de totes les assignatures del màster.
El Consell de Govern aprova la convocatòria d'ajudes a la innovació educativa de la Universitat Jaume I per a l'any 2025
El Consell de Govern de l’UJI ha aprovat la convocatòria d’ajudes a la innovació educativa per a l’any 2025, amb l’objectiu de promoure i impulsar el desenvolupament de la innovació i millora educativa a l’UJI principalment en tres vessants: oferir recursos i mitjans per a incrementar la qualitat educativa dels estudis i la docència, contribuir a desenvolupar la política institucional en les titulacions oficials, i promoure el desenvolupament professional docent del professorat.
La convocatòria està dotada amb 100.000 euros i les ajudes podran ser sol·licitades per un grup d’innovació educativa (GIE) o per una comissió de titulació. S'hi contemplen dos tipus d’ajudes: d’una banda, projectes d’innovació educativa de titulació impulsats per les comissions de titulació perquè realitzen experiències pilot d’introducció d’estratègies metodològiques innovadores, de noves estructures curriculars o de valors en els nous plans d’estudis o projectes amb introducció de canvis en diferents assignatures concretes per a millorar taxes acadèmiques de la titulació. I, d’altra banda, projectes d’innovació educativa d’assignatures impulsats per un o diversos GIE oficials de l’UJI per a experimentar i investigar amb noves metodologies i formes d’organització docent en assignatures oficials.
El termini per a sol·licitar les ajudes finalitzarà el 2 d’octubre de 2024.
Entre els criteris d’avaluació es tindrà en compte la qualitat, viabilitat i creativitat de la proposta, l’impacte esperat, i la creativitat del projecte.
L’UJI aprova el seu Reglament de selecció del personal docent i investigador
L’UJI ha aprovat la proposta de Reglament de selecció del personal docent i investigador de la Universitat per tal d’adaptar-la a la legislació vigent i a la seua estratègia de recursos humans per al personal docent i investigador, estratègia que desplega l’adhesió de l’UJI als principis recollits en la Carta europea del personal investigador i el Codi de conducta per a la seua contractació, així com als compromisos assumits per la Universitat, amb la seua incorporació a la Coalició per a l’Avanç en l’Avaluació de l’Activitat Investigadora (CoARA). Així mateix, el nou reglament garanteix els principis d’equitat, imparcialitat i transparència en els processos de selecció del professorat.
L’UJI aprova la concessió de dues llicències superiors a tres mesos
El Consell de Govern de l’UJI ha aprovat la concessió de dues llicències superiors a tres mesos per a realitzar estades fora de la universitat a professorat del Departament d’Enginyeria de Sistemes Industrials i Disseny i del Departament d’Enginyeria Mecànica i Construcció.
Les estades es realitzaran a la UNED (Madrid) i a la University of Florida (Estats Units).
El Consell de Govern de l’UJI aprova l’adhesió de la Universitat Jaume I com a membre de l'associació Universal Automation
El Consell de Govern de l’UJI ha aprovat l’adhesió de la Universitat Jaume I com a membre de l’associació Universal Automation.
Universal Automation és una organització internacional sense ànim de lucre i una associació independent formada per usuaris i proveïdors de tecnologia d'automatització compromesos amb els sistemes d'automatització oberts.
La seua missió és mantenir, continuar desenvolupant i gestionar, a escala mundial, una implementació de referència en temps d'execució de la norma IEC 61499 per a fàbriques, processos i màquines automatitzats de la indústria 4.0.
El Consell de Govern aprova l’adequació de les equivalències d’italià, alemany i francès
El Consell de Govern ha aprovat l’adequació a novetats legislatives sobre certificats expedits per altres institucions i els criteris de gestió de l'SLT, en relació amb les taules d’equivalències d'italià, alemany i francès. Aquestes taules fixen les equivalències entre certificats expedits per institucions i organismes oficials, basades en els nivells establerts pel Marc Europeu Comú de Referència per a les Llengües (MECR), que avaluen les quatre destreses bàsiques: comprensió escrita, expressió escrita, comprensió oral i expressió i interacció orals.