La rectora comunica la incorporació de l’UJI al consorci European Digital UniverCity (EDUC) amb altres sis universitats europees
La rectora Eva Alcón ha informat al Consell de Govern de la incorporació de l’UJI al consorci European Digital UniverCity (EDUC) sorgit en el marc de les aliances europees promogut per la Comissió Europea. Aquesta adhesió s’emmarca en l’estratègia d’internacionalització de l’UJI i pretén consolidar el seu posicionament internacional.
El consorci està conformat per la Universitat de Postdam (Alemanya), que actúa com a entitat coordinadora; la Universitat de Cagliari (Itàlia), la Universitat de Rennes 1 (França), la Universitat de Nanterre (França), la Universitat de Pécs (Hongria) i la Universitat de Masaryk (República Txeca).
Segons ha explicat Alcón, aquesta aliança d’universitats europees s’enfoca a la digitalització i té com a prioritats la promoció de la mobilitat entre les universitats sòcies i la col·laboració en programes d’estudis i en els àmbits de la recerca i transferència.
El Consell de Govern ratifica els membres del Patronat de la Fundació General de l’UJI
El Consell de Govern ha ratificat els membres del Patronat de la Fundació General de la Universitat Jaume I, Fundació de la Comunitat Valenciana MP, després de la modificació dels seus Estatuts. Amb el canvi dels Estatuts, es passa de 3 representants del PDI, 1 del PAS i 1 de l’estudiantat, a 1 del PDI, 1 del PAS i 1 de l’estudiantat. Aíxí, el Consell de Govern ha ratificat els representants del PAS (Jordi Torner) i de l’estudiantat (Elisa Bisbal), així com el del PDI (Marc Pallarés). En la composició anterior, també hi estava el professor David Cabedo, que ara serà membre nat, i la professora María del Carmen Pastor, que deixa el càrrec. La rectora ha agrait el treball i la predisposició de la professora Pastor.
L’UJI aprova la modificació del Reglament marc sobre funcionament de les Facultats i de l’Escola de la Universitat Jaume I
El Consell de Govern de l’UJI ha aprovat la modificació del Reglament marc sobre funcionament de les Facultats i de l’Escola de la Universitat Jaume I, amb motiu de l’entrada en vigor dels Estatuts de l’UJI, aprovats pel Decret del Consell 95/2021 de 9 de juliol, que comporten una modificació de les normes internes, com és el cas de les normes de funcionament dels centres.
Els Estatuts modifiquen alguns aspectes del Reglament marc sobre funcionament de les facultats i de l’escola que afecten principalment a la composició de la junta de centre o els requisits de les persones que poden ocupar la direcció del centre i l'adaptació de les convocatòries, sessions i actes als nous formats electrònics. Així mateix, es produeix un canvi de denominació del Reglament que passa a anomenar-se Reglament marc de funcionament de les facultats i de l’escola superior de la Universitat Jaume I.
L’UJI aprova la modificació del Reglament marc sobre funcionament dels departaments de la Universitat Jaume I
El Consell de Govern de l’UJI ha aprovat la modificació del Reglament marc sobre funcionament dels departaments de la Universitat Jaume I, amb motiu de l’entrada en vigor dels Estatuts de l’UJI, aprovats pel Decret del Consell 95/2021 de 9 de juliol, que comporten una modificació de les normes internes, com és el cas de les normes de funcionament dels departaments.
Els Estatuts modifiquen alguns aspectes del Reglament marc sobre funcionament dels departaments que afecten principalment als requisits de les persones que poden ocupar la direcció del departament o l'adaptació de les convocatòries, sessions i actes als nous formats electrònics i digitals . Així mateix, es produeix un canvi de denominació del Reglament que passa a anomenar-se Reglament marc de funcionament dels departaments de la Universitat Jaume I.
L’UJI aprova el Reglament de protecció de dades i garantia dels drets digitals de l’UJI
El Consell de Govern ha aprovat el Reglament de protecció de dades i garantia dels drets digitals de l’UJI que regula la forma en què la Universitat tracta les dades personals i constitueix una eina que actualitza la normativa interna desenvolupada per la institució en aquesta matèria i que defineix l’ús de les dades personals al seu àmbit.
El Reglament consta de 52 articles agrupats en cinc títols, dues disposicions addicionals, una disposició derogatòria i una disposició final. El títol preliminar estableix les disposicions generals, principis i criteris generals aplicables al tractament de dades personals a la Universitat; el títol I determina els drets vinculats al tractament de dades personals i els procediments per a exercir-los; el títol II estableix l’estructura orgànica de la Universitat per al tractament de dades personals; el títol III regula el tractament de dades personals en l’àmbit universitari especificant els tractaments en la docència, la investigació, les relacions amb tercers i els serveis de gestió així com el tractament de dades dels membres dels òrgans col·legiats o la publicació de dades en processos de concurrència competitiva, i finalment el títol IV aborda la seguretat i garantia en el tractament de dades personals a la Universitat amb la regulació, entre altres, dels drets digitals en l'ús personal de recursos corporatius o en la videovigilància i seguretat.
L’UJI aprova l'Oferta Pública d'Ocupació del PAS per a l'exercici 2021
El Consell de Govern ha aprovat l’Oferta Pública d’Ocupació del personal d’administració i serveis de l’UJI per a l’any 2021 que inclou un total de d’11 places; set de nou ingrés per torn lliure (resultat de l’aplicació del percentatge de taxa del 110 per cent de reposició d’efectius corresponent a l’any 2020) i quatre de promoció interna.
L’UJI aprova el Reglament dels Treballs de final de màster (TFM)
El Consell de Govern ha aprovat el Reglament dels Treballs de final de màster (TFM). Es modifica l’anterior normativa per adaptar-la a les disposicions del Reial Decret 822/2021, de 28 de setembre, que estableix l’organització dels ensenyaments universitaris i del procediment d’assegurament de la seua qualitat.
L’UJI aprova el Reglament dels Treballs de final de grau (TFG)
El Consell de Govern ha aprovat el Reglament dels Treballs de final de grau (TFG). Es modifica l’anterior normativa per adaptar-la a les disposicions del Reial Decret 822/2021, de 28 de setembre, que estableix l’organització dels ensenyaments universitaris i del procediment d’assegurament de la seua qualitat.
L’objecte del nou reglament és unificar els criteris i procediments que asseguren i garantisquen homogeneïtat en l’organització i avaluació dels treballs de final de grau (TFG) que es realitzen en les diferents titulacions oficials impartides a la Universitat Jaume I.
L’UJI aprova la venia docendi del professorat extern que participarà en els màsters oficials del curs 2021-2022
El Consell de Govern ha aprovat la relació oficial de professorat extern que impartirà docència en els màsters oficials de la Universitat Jaume I al llarg del curs 2021-2022 i que inclou un total de 513 professors i professores procedents tant d’altres universitats com professionals d’empreses i institucions que col·laboraran en la formació teòrica i pràctica de l’estudiantat de postgrau oficial de l’UJI.
L’UJI presenta l’informe del Pla d’Ordenació Docent del curs 2020-2021
El vicerectorat d’Ordenació Acadèmica i Professorat ha presentat al Consell de Govern l’informe de l’execució del Pla d’Ordenació Docent (POD) a la Universitat Jaume I corresponent al curs acadèmic 2020-2021 en el que s’informa de l’assignació de la docència en els diferents graus i màsters oficials i l’assignació docent a nivell de departament.
Segons l’informe, durant el curs 2020-2021 es van impartir en títols de grau un total de 15.743,66 crèdits la qual cosa suposa un increment del 0,62 % respecte als impartits al curs anterior. Del total de crèdits impartits en graus, el 89,78% corresponien a formació bàsica, obligatòries, pràctiques i treballs de fi de grau i el 10,22% restant va ser per a docència d’assignatures optatives.
Per centres, les titulacions adscrites a l’ESTCE han impartit el percentatge més gran de crèdits amb un 30,51%, mentre que a la FCHS es van impartir el 27,56%, a la FCJE el 26,31% i a la Facultat de Ciències de la Salut un 15,62%.
Respecte als màsters oficials, al curs 2020-2021 s’ha impartit docència en 40 màsters, organitzats en 43 plans d’estudis diferents amb un total de 3.734,70 crèdits. D’aquests crèdits, el 79,27% ha sigut impartit per professorat de la Jaume I i el 20,73% per professorat extern.
Quant al professorat de l’UJI, el 53,34% dels crèdits impartits en els graus ha estat impartit per professorat funcionari i laboral indefinit, el 32,73% per professorat associat a temps parcial i el 13,93% per professorat ajudant i personal investigador. L’informe destaca que hi ha un increment del percentatge de docència del professorat funcionari i laboral indefinit front a un decrement de la resta en relació al curs anterior. Respecte als màsters, el 74,1% dels crèdits ha sigut impartit per professorat funcionari i laboral indefinit, el 14,44% per professorat associat a temps parcial i l’11,46% per professorat ajudant i personal investigador. Aquests percentatges evidencien que, respecte al curs passat, el professorat funcionari i laboral indefinit i el associat a temps parcial ha incrementat la seua quota de docència en els màsters oficials front al professorat ajudant i el personal investigador.
En l’apartat de l’assignació de crèdits a departament, àrees de coneixement i professorat, l’informe indica que el nombre de crèdits assignats ha estat de 18.704,27, dels que el 96,23% ha computat a efectes de determinació de les necessitats docents de les àrees de coneixement.
Per últim, l’informe resumeix l’estructura de la plantilla de PDI amb POD per al curs 2020-2021, amb un total de 1.498 docents.
El Consell de Govern aprova la modificació del calendari acadèmic del curs 2021-2022
El Consell de Govern de l’UJI ha aprovat la modificació del calendari acadèmic del curs 2021-2022 per a incloure el dijous 14 d’abril, dijous Sant, com a dia festiu d’acord amb el que contempla el calendari de festes oficials aprovat per la Generalitat Valenciana.
L’UJI aprova la concessió de dos llicències superiors a tres mesos
El Consell de Govern de l’UJI ha aprovat la concessió de dos llicències superiors a tres mesos per a realitzar una estada fora de la universitat a professorat dels departaments d’Educació i Didàctiques Específiques i d’Estudis Anglesos. Les estades es realitzaran en universitats de Portugal i Àustria.
CEBIMAT es constitueix com empresa de base tecnològica de l’UJI
El Consell de Govern ha aprovat la creació i la participació de la Universitat Jaume I en l'Empresa de Base Tecnològica (EBT) CEBIMAT – Centro para el Estudio de la Biodegradación de los Materiales, S.L. La nova empresa permetrà transferir a la societat tecnologia basada en el coneixement generat a l’UJI, en concret, el Know-How anomenat «Protocols de mesura de biodegradació» desenvolupat per professorat del Departament d’Enginyeria de Sistemes Industrials i Disseny.
El Consell de Govern ha aprovat la separació de la Universitat Jaume I de l'Empresa de Base Tecnològica Expander Tech, S.L.
El Consell de Govern ha aprovat la separació de la universitat pública de Castelló de l’Empresa de Base Tecnològica (EBT) Expander Tech, S.L. L'empresa va ser creada en 2010 per explotar el coneixement en la construcció, desenvolupament i instal·lació de màquines i sistemes d'energia tèrmica. La separació es produeix per la desvinculació de l'accionariat del professorat de la Universitat Jaume I que participava en la societat mercantil.
L’UJI aprova els calendaris electorals a consells i direcció de departament i instituts
El Consell de Govern de l’UJI ha aprovat els calendaris electorals per elegir consell i direcció en el Departaments de Traducció i Comunicació, Dret Públic, Dret Privat, Matemàtiques, Química Inorgànica i Orgànica, Enginyeria de Sistemes Industrials i Disseny, Enginyeria Mecànica i Construcció i Enginyeria Química; les unitats predepartamentals d’Infermeria i de Dret del Treball i Seguretat Social i Eclesiàstic de l’Estat i de l’Institut Universitari de Noves Tecnologies de la Imatge. A més, també ha aprovat el calendari d’eleccions parcials al consell del Departament de Finances i Comptabilitat per una vacant de PAS.
Les eleccions al consell dels diversos departaments, unitats predepartamentals i institut se celebraran el 14 de desembre de 2021 amb vot anticipat del 4 al 13 de desembre. La presentació de candidatures es podrà realitzar del 19 al 25 de novembre i la proclamació definitiva de resultats serà el 20 de desembre.
A continuació, es celebraran eleccions a la direcció dels Departaments, unitats predepartamentals i institut. Les candidatures es podran presentar de l’11 al 18 de gener de 2022, sent l’elecció l’1 de febrer, amb vot anticipat del 25 al 31 de gener. La proclamació definitiva de resultats serà el 9 de febrer i, en cas de fer falta una segona volta, aquesta es realitzaria el 15 de febrer.