Informació dels assumptes tractats en el Consell de Govern Sessió número 8/2021 (30 setembre de 2021)

30/09/2021 | SCP
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

La rectora informa sobre l’inici de curs i l’evolució positiva de la incidència de la covid-19 al campus

La rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcón, ha informat al Consell de Govern sobre el positiu desenvolupament d’aquest inici de curs, que va començar el passat 6 de setembre en modalitat presencial segons l’acord de les Conselleries de Sanitat i d’Universitats juntament amb les rectores i rectors de les universitats valencianes. A més, ha explicat que la incidència al campus mostra, fins al 19 de setembre, una situació que continua en descens en un context general de vacunació i confia que es mantinguen a la baixa els indicadors d’incidència entre la comunitat universitària.

Així mateix, Alcón ha explicat que durant el temps que siga necessari es mantindran les coordinacions covid de cada centre, als que ha agraït la gran tasca desenvolupada. Per últim, la rectora ha informat que l’UJI se sumarà com a punt de vacunació, en col·laboració amb la Conselleria de Sanitat, per a cobrir la demanda de l’estudiantat i personal universitari que encara no s’haja vacunat o els falte rebre alguna dosi així com de l’estudiantat entrant que participa en programes de mobilitat.


Alcón confirma l’activació dels processos selectius de PDI corresponents a la cessió de la taxa de reposició de 2018 de l’UPV 

La rectora Eva Alcón ha comunicat que l’esforç per alleugerir les llistes de PDI acreditat en l’UJI i facilitar la seua promoció s'ha vist definitivament satisfet amb l'autorització del Ministeri d'Hisenda, amb el suport del Ministeri d'Universitats, per a les convocatòries de PDI que contemplen la cessió de la taxa de reposició de 2018 de la Universitat Politècnica de València. Una vegada rebuda la resolució d’Hisenda tancant el requeriment obert en juny, ja s’han activat de nou els procediments de selecció de 14 places de contractat doctor i 17 places de professor titular.

El Consell de Govern aprova remetre a la Mesa del Claustre la petició de modificació del Reglament d’eleccions electròniques de l’UJI i la seua integració en la Normativa Electoral
En el procés d'adaptació de la normativa interna de l'UJI als nous Estatuts, el Consell de Govern ha acordat remetre a la Mesa del Claustre la modificació del Reglament d'eleccions electròniques de l'UJI, aprovat pel Consell en data 12 de març de 2012, per tal de que siga integrat en la Normativa electoral aprovada pel Claustre el 7 de novembre de 2011. El Claustre, amb aquest acord, queda facultat per a fusionar l'esmentat Reglament amb la Normativa electoral i modificar-la per a contar amb una única norma reguladora de les eleccions a l'UJI.

L’UJI aprova el III Pla d’Igualtat
El Consell de Govern ha aprovat el III Pla d’Igualtat UJI que es desenvoluparà des de 2021 fins a 2025. Aquest Pla és continuïtat del II Pla d’Igualtat (2016-2020) pel que fa a la seua estructura i als seus continguts, si bé compta amb incorporacions que són el resultat de la inclusió de nous objectius, casuístiques i demandes realitzades per diversos col·lectius de la comunitat universitària amb la intenció de reforçar aquelles accions els resultats de les quals s’han considerat insuficients en la consecució d’una igualtat de gènere. La seua elaboració ha estat un treball col·lectiu fruit de la participació de diferents membres de la comunitat universitària de l’UJI i la Comissió Negociadora. 

Els principals objectius d’aquest tercer Pla d’Igualtat són, entre altres, visibilitzar i complir el compromís de la Universitat amb la igualtat efectiva de dones i homes, el compromís de l’UJI amb una cultura de pau i Tolerància Zero davant qualsevol tipus de violència masclista, corregir les desigualtats entre homes i dones en l’àmbit de les relacions laborals i en les condicions de treball existents a la Universitat, consolidar una línia d’actuacions en l’àmbit de les polítiques d’igualtat que elimine discriminacions per raó de gènere i diversitat afectivosexual en el funcionament de la Universitat, garantir la inclusió de la perspectiva de gènere i diversitat afectivosexual en els estudis de l’UJI i integrar-la en la generació i transmissió del coneixement.

El pla està dividit en set eixos que engloben 79 accions. El eixos són: cultura d’igualtat; governança, gestió de la igualtat i la participació equilibrada; relacions laborals; docència i formació en igualtat; recerca, innovació i transferència amb perspectiva de gènere i de diversitat sexual; prevenció i erradicació de la violència, assetjament i discriminació, i atenció a la diversitat afectivosexual i de gènere. 

El Consell de Govern la modificació del pla d’estudis del màster universitari en Investigació Aplicada en Estudis Feministes, de Gènere i Ciutadania
El Consell de Govern ha aprovat canvis en el pla d’estudis del màster universitari en Investigació Aplicada en Estudis Feministes, de Gènere i Ciutadania que contempla, entre altres, la reestructuració de mòduls, matèries i assignatures del títol, així com en els continguts d’aquestes últimes, la modificació del sistema d’avaluació del TFM i dels crèdits de matrícula i període lectiu a temps parcial i l’assignació de competències i resultats d’aprenentatge. 

L’UJI incorpora un nou curs a la formació continuada del primer semestre del curs 2021-2022
El Consell de Govern de l’UJI ha aprovat la proposta d’un nou curs de formació continuada per al primer semestre del curs 2021-2022. El curs pràctic d’impressió 3D per FDM: del CAD a la impresora està dirigit per José Fuentes del Departament d’Enginyeria Mecànica i Construcció i serà impartit en el mes de novembre. 

L’UJI presenta l’informe del Pla d’Ordenació Docent del curs 2021-2022
El vicerectorat d’Ordenació Acadèmica i Professorat ha presentat al Consell de Govern l’informe inicial del Pla d’Ordenació Docent (POD) corresponent al curs 2021-2022 que ofereix una visió de l’estat actual de l’assignació docente realitzada pels departaments en concordancia amb l’oferta acadèmica de titulacions per aquest curs acadèmic.

Durant el curs 2021-2022 s’impartiran 18.744,91 crèdits, 15.807,74 en títols de graus i 2.937,17 en màsters oficials. El 49,08% de la docència és impartida per professorat funcionari i laboral indefinit; el 29,35% per professorat associat; el 15,46% per altre professorat a temps complet; el 3,65 per personal investigador contractat amb venia docenti; el 1,17 per professorat associat assistèncial i el 0,66% per professorat emèrit o visitant.

L’UJI aprova la convocatòria de cinc places de professorat contractat doctor amb caràcter interí i la modificació de l’RLT del PDI
El Consell de Govern ha aprovat la convocatòria de cinc places de professorat contractat doctor amb caràcter interí i la corresponent modificació de la Relació de Llocs de Treball del Personal Docent i Investigador (PDI) per als departaments d’Enginyeria Mecànica i Construcció; Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la Literatura; i Dret Privat; i de la Unitat Predepartamental d’Infermeria. 

L'UJI aprova els barems específics per a concursos de professorat associat i contractat doctor/a amb carácter interí
El Consell de Govern ha aprovat la proposta de barems específics per a concursos de professorat associat i contractat doctor/a amb carácter interí. 

En concret, s’han aprovat els barems dels concursos de professorat associat dels Departaments de Llenguatges i Sistemes Informàtics i d’Enginyeria Mecànica i Construcció. Els barems tenen en compte diferents aspectes com ara l’activitat professional, l’expedient, la investigació, la docència universitària o els coneixements de valencià i anglès, entre altres mèrits.

També s’ha aprovat els barems per al concurs de professorat contractat doctor/a de carácter interí de les àrees d’Història del Dret i de les Institucions Jurídiques i de Teoria i Història de l’Educació. En aquests es tenen en compte aspectes de l’expedient, formació, investigació, docència universitària, coneixements de valencià i anglès i altres mèrits.

L’UJI concedeix un semestre sabàtic per al segon semestre del curs 2021-2022
El Consell de Govern ha aprovat la concessió d’un semestre sabàtic a un professor del Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i Metodologia, qui realitzarà una estada a la Universiteit Utrech (Països Baixos) des de gener fins a juliol de 2022.

El Consell de Govern aprova la modificació de l’Oferta pública d’ocupació del PDI per a l’any 2021 i l’anul·lació d’una plaça de professorat contractat doctor
El Consell de Govern ha aprovat la modificació de l’Oferta pública d’ocupació del personal docent i investigador per a l’any 2021 i l’anul·lació d’una plaça de professorat contractat doctor.

Des de la Direcció General de Costos de Personal del Ministeri d’Hisenda i Funció Pública, es va requerir que s’incrementara en una plaça la reserva del 15% per a personal investigador doctor que haja finalitzat el Programa Ramón y Cajal i haja obtingut el certificat I3. En conseqüència, el total de places a reservar per a aquest personal investigador ha de ser de 8, en lloc de les 7 reservades. Per tant, es modifica l’acord del Consell de Govern número 5, de 18 de maig de 2021, pel qual s’aprova l’oferta d’ocupació pública del PDI de l’UJI per a l’any 2021, incrementant-se en una plaça aquesta reserva, passant a ser de 4 TU i 3 PCD a 4 TU i 4 PCD.

Aquesta modificació comporta l’anul·lació d’una plaça de professorat contractat doctor del concurs convocat per Resolució l’11 de juny de 2021. En concret, el codi del concurs número 19309 de Geometria i Topologia, en què l’única persona candidata va desistir de la seua sol·licitud de participació.

El Consell de Govern informa de la convocatòria del Pla d’incentius a la qualitat del professorat i el reconeixement de la tasca del personal docent i investigador a temps complet 2021
El Consell de Govern ha informat de la convocatòria del Pla d’incentius a la qualitat del professorat i el reconeixement de la tasca del personal docent i investigador a temps complet, d’acord amb la Llei orgànica d’universitats (Llei 6/2001, de 21 de desembre), i a la normativa de desenvolupament, que s’aplica tant la sol·licitud dels incentius UJI amb criteris propis, (sistema propi), com la sol·licitud dels incentius UJI amb criteris autonòmics, (sistema autonòmic).

Al sistema propi es pot acollir el professorat i personal investigador a temps complet de la Universitat Jaume I, tant funcionaris com contractats. Als sistema autonòmic poden acollir-se els funcionaris dels cossos docents universitaris a temps complet, prèvia renuncia al sistema propi, quan el primer els siga més favorable.

El termini de presentació de sol·licituds per al sistema propi, s’estén des del 25 d’octubre fins el 8 de novembre de 2021. Per la seua banda, el termini per a la sol·licitud del sistema autonòmic compren des de l’1 de febrer fins a l’1 de març de 2022.

Els incentius corresponents al sistema propi es faran efectius a ser possible en la nòmina de desembre de 2021. Per la seua banda, la percepció dels complements autonòmics corresponents a 2021 es farà efectiva, al llarg de 2022.

La Jaume I aprova la concessió d’una llicència superior a tres mesos
El Consell de Govern de l’UJI ha aprovat la concessió d’una llicència superior a tres mesos per a realitzar una estada fora de la universitat a una professora del departament d’Enginyeria Mecànica i Construcció. La estada es realitzarà a la Università degli Studi di Salerno (Itàlia).

El Consell de Govern aprova la modificació del Reglament sobre tesis doctorals subjectes a confidencialitat
El Consell de Govern ha aprovat la modificació del Reglament sobre tesis doctorals subjectes a confidencialitat per adaptar-lo al Reglament d’estudis de doctorat de l’UJI aprovat en octubre de 2020. 

Aquest Reglament té per objecte regular el procediment d’autorització per a la presentació, defensa i publicació de tesis doctorals subjectes a tractament de confidencialitat, amb l’objectiu d’assegurar que no es facen públics determinats continguts de la tesi doctoral quan concórroguen circumstàncies excepcionals com poden ser, entre altres, l’existència de convenis de confidencialitat amb empreses o la possibilitat de generació de patents que recaiguen sobre el contingut de la tesi. 

El Consell de Govern informa del Programa de formació transversal de l’Escola de Doctorat i el Pla de formació continuada del personal investigador
El Consell de Govern de l’UJI ha informat del Programa de formació transversal de l’Escola de Doctorat així com del Pla de formació continuada del personal investigador.

El Programa de formació transversal de l’Escola de Doctorat té com a objectiu oferir al personal investigador en formació una formació transversal relacionada amb el desenvolupament de competències de recerca, d’organització, d’influència i impacte, interpersonals, cognitives, i comunicatives, que són necessàries tant, per al desenvolupament de la tesi doctoral, com per al desenvolupament de la fase inicial de la carrera investigadora dins o fora de l’àmbit acadèmic i universitari.

Les activitats es conceben com a mòduls formatius independents que pretenen incidir en una o més d’una de les competències anteriors. Aquestes poden adoptar el format de conferències, tallers, jornades i cursos destinats a abordar diversos continguts d’interès per als investigadors i investigadores que inicien la seua etapa investigadora, independentment de l’àmbit de coneixement de procedència.

El pla formatiu s’estructura partint de la durada dels estudis de doctorat, i es distribueixen les activitats al llarg de les tres anualitats de permanència, tenint en compte les necessitats pròpies dels investigadors i investigadores de cada moment de la seua etapa formativa.

Pel que fa al Pla de formació continuada del personal investigador, s’ha obert l’admissió al conjunt dels cursos del Pla de formació transversal de l’Escola de Doctorat a tota la comunitat investigadora de la Universitat Jaume I per tal d’augmentar el bagatge formatiu del personal investigador i afavorir també la vinculació entre investigadors i investigadores de diversos àmbits de coneixement.

L’UJI aprova les modificacions de la memòria de verificació del Programa de Doctorat en Educació
El Consell de Govern de l’UJI ha aprovat les modificacions de la memòria de verificació del Programa de Doctorat en Educació que contempla, entre altres, l’actualització de la normativa de permanència i de supervisió de tesis, dels sistemes d’informació previs, així com dels complements formatius. També s’han introduït canvis en la taula de recursos humans, els criteris de selecció de les candidatures preinscrites, les tasques de tutorització i direcció de tesi, i també s’han afegit nous convenis. 

L’UJI aprova els calendaris electorals a consell i direcció de l’Institut Universitari de Matemàtiques i Aplicacions de Castelló i de la Unitat Predepartamental de Medicina
El Consell de Govern de l’UJI ha aprovat els calendaris electorals per elegir consell i direcció de l’Institut Universitari de Matemàtiques i Aplicacions de Castelló (IMAC) i de la Unitat Predepartamental de Medicina.  

Les eleccions al consell se celebraran el 15 de novembre de 2021. La presentació de candidatures es podrà realitzar del 16 al 19 d’octubre i la proclamació definitiva de resultats serà el 19 de novembre. A continuació, se celebraran eleccions a la direcció. Les candidatures es podran presentar del 6 a l’11 de novembre i l’elecció serà el 2 de desembre. La proclamació definitiva de resultats serà el 9 de desembre i, si cal una segona volta, aquesta es realitzaria el 14 de desembre.

El Consell de Govern aprova la participació de l’UJI com a membre de la Fundació ValGRAI
El Consell de Govern ha aprovat la participació de la Universitat Jaume I com a membre de la Fundació de la Comunitat Valenciana Escola de Postgrau i Xarxa de Centres d’Investigació en Intel·ligència Artificial, ValGRAI.

La Fundació, que desenvolupa la seua activitat a nivell autonòmic, nacional i internacional, té com a finalitat contribuir a incrementar el coneixement en intel·ligència artificial i en les disciplines relacionades amb aquesta, desenvolupar i donar suport a la docència de postgrau, la investigació i els estudis en aquest àmbit, i cooperar amb les universitats i centres d’investigació, empreses i entitats.

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions