Informació dels assumptes tractats en el Consell de Govern Sessió número 4/2021 (23 d'abril de 2021)

23/04/2021 | SCP
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

La rectora informa de la pròrroga dels contractes predoctorals per a la formació de personal investigador i postdoctorals per a la incorporació a grups d’investigació
La rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcón, ha informat al Consell de Govern que s’ha autoritzat la pròrroga, per un període de tres mesos, dels contractes predoctorals per a la formació de personal investigador i postdoctorals per a la incorporació a grups d’investigació, totes dues convocatòries incloses en el Pla de promoció de la investigació de l’UJI. Alcón ha explicat que aquesta pròrroga «es realitza per mitigar les dificultats en l’execució d’aquests contractes derivades de la crisi sanitària COVID-19». La pròrroga correspon a contractes la finalització dels quals està prevista entre el 2 d’abril de 2021 i el dia 1 d’abril de 2023, en el marc de la Llei 2/2021, de 29 de març, de mesures per fer front a la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19.

La Universitat amplia la formació en competències digitals del professorat
En el seu informe, la rectora, Eva Alcón, ha assenyalat que, en el marc del Pla UJI Digital, s’estan posant en obert i en format d’autoformació diferents cursos de formació digital al PDI que ja s’estaven oferint dins del Pla de formació del professorat, amb la intenció d’arribar a un major nombre de persones, d’una manera més flexible i en línia.

L'UJI arriba a un 98,8% de compliment del seu Pla d'Acció de Govern per a 2020
El vicerector de Planificació, Coordinació i Comunicació, Modesto Fabra, ha informat al Consell de Govern del nivell de compliment del Pla d'Acció de Govern durant l’any 2020,durant el qual es van executar 165 de les 167 mesures compromeses, la qual cosa representa el 98,80 %. Per al conjunt del seu període de vigència (2019-2022), el percentatge d’execució global del Pla d'Acció de Govern ascendeix al 62,72 %, un grau d’execució que Fabra considera «adequat al moment de l’execució del Pla i que ens anima a seguir treballant amb la mateixa intensitat».

La rectora, Eva Alcón, la valorat els principals resultats de l'execució del pla d'acció. En l`àmbit de la docència, Alcón ha destacat el treball dut a terme per a revisar l’oferta acadèmica de l'UJI, que va obrir el camí a la implantació dels nous graus en Ciències de l’Activitat Física i l’Esport o Intel·ligència Robòtica, i a la de futures titulacions. També ha posat de manifest l'esforç per a ampliar els programes d’innovació educativa i de formació del professorat, amb especial atenció a la formació en competències digitals.

En investigació, l'informe del Pla d'Acció de Govern evidencia el treball per a revisar i adaptar el pla propi de promoció de la investigació, l’acreditació de qualitat en investigació Human Resource Strategy for Researchers (HRS4R), la renovació d'equipaments i infraestructures científics amb una inversió de seis milions d’euros, i el suport de la divulgació científica amb el Projecte Ciència Ciutadana. També cal assenyalar el treball d'ESPAITEC per convertir-se en un punt de referència per als processos d’innovació.

En l’eix estratègic de persones, la rectora ha destacat l’esforç per a permetre l’ampliació de la taxa de reposició a través de cessió de places d’altres universitats, la convocatòria de places d’ajudant en àrees en les que farà falta un relleu generacional en un horitzó de cinc anys i l'aposta en els recursos humans per a la investigació.

Pel que fa a l’estudiantat, durant l'any 2020 s’ha reforçat la política d’ajudes i beques pròpies amb el nou pla propi de beques, s’han iniciat nous programes de pràctiques formatives i s’ha impulsat la formació en competències transversals relacionades amb l’emprenedoria, la creativitat i la innovació.

En relació amb el personal d’administració i serveis, Alcón ha assenyalat que s’ha iniciat el procés de consolidació de 80 places de personal interí, s’han fet revisions de la relació de llocs de treball per a adequar col·lectius que estaven amb una classificació inferior a la que els corresponia, s’ha impulsat el teletreball i s’ha reforçat el programa de formació, amb especial atenció a les competències digitals.

Pel que respecta a l’eix estratègic de projecció local i global, a l'informe sobre el Pla d'Acció de Govern s'ha recollit l’aprovació de l’ECOPOL i dels programes de promoció del valencià i de l’anglès en la docència. El projecte ENCLAU-UJI ha permès un treball col·laboratiu amb més de 25 municipis i s’ha impulsat la participació de l’UJI en programes europeus amb el recolzament de la FUE-UJI i amb la realització de diverses jornades informatives i amb la convocatòria d’ajudes per a la preparació de sol·licituds. Alcón ha apuntat que també s’ha creat una unitat especialitzada en la gestió de convocatòries del programa Erasmus + KA2 en l’Oficina de Projectes Europeus i Internacionals.

En matèria de compromís social i cultural, el Consell de Direcció de l'UJI  ha impulsat diverses accions en línia amb l’ Agenda 2030, com l’aprovació del Pla d’acció per la sostenibilitat i contra el canvi climàtic i l’avaluació del II Pla d’Igualtat.

Per últim, en l’eix estratègic de governança i sostenibilitat s’ha aprovat la reforma dels Estatuts i s’està realitzant una revisió amb profunditat de la normativa universitària, així com s’ha millorat el portal de transparència. S’ha aconseguit el finançament i s’han fet les licitacions necessàries per a concloure la Facultat de Ciències de la Salut. S’ha aprovat un pla propi d’inversions que s’està executant i permetrà donar resposta a les necessitats d’infraestructures al campus en els pròxims anys. S’han renovat equipaments de laboratoris (investigadors i docents) i les infraestructures tecnològiques per a garantir el procés de transformació digital.

També s’ha ampliat la capacitat de generació d’energia fotovoltaica com a mesura per a afavorir la sostenibilitat i contra el canvi climàtic.

La rectora, Eva Alcón, ha volgut significar que totes aquestes actuacions s’han portat a terme a pesar de la pandèmia, una situació que va exigir un esforç addicional de tota la comunitat universitària, a la qual ha agraït el seu compromís i treball intens.

El Consell de Govern de l’UJI aprova el reglament de funcionament de la Clínica Jurídica i Criminològica
El Consell de Govern de la Universitat Jaume I ha aprovat el reglament de funcionament de la Clínica Jurídica i Criminològica, espai de formació pràctica i unitat d’investigació, que s’integra en la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques, en el qual l’estudiantat participant posa en pràctica els coneixements adquirits al llarg de la seua formació de grau i de postgrau, a través del desenvolupament d’una experiència en què actuen com a juristes i criminòlogues o criminòlegs professionals, estudiant i resolent casos pràctics reals plantejats per sol·licitants també reals, sota la tutoria i supervisió de professorat universitari i professionals de l’àmbit jurídic i criminològic.

El reglament defineix l’estructura i organització de la Clínica i estableix les regles de funcionament que delimiten l’activitat de totes les persones involucrades en aquest espai, docents i estudiantat. 

El Consell de Govern aprova la modificació dels Estatuts de la Fundació Isonomia per adaptar-los a la Llei de contractes del sector públic
El Consell de Govern ha aprovat la modificació dels Estatuts de la Fundació Isonomia com a mitjà propi de la Universitat Jaume I per a adaptar-lo a la Llei de contractes del sector públic.

Segons la normativa vigent, la Fundació té la consideració de mitjà propi instrumental i servei tècnic de l’UJI en les matèries que constitueixen les seues finalitats i està obligada a assumir els encàrrecs de gestió que aquesta efectue per a la realització d’actes de qualsevol naturalesa en relació amb el seu objecte i formes d’actuar. Les relacions entre la Fundació i la Universitat, que tenen una naturalesa instrumental i no contractual, poden articular-se mitjançant els encàrrecs previstos i, per tant, són de caràcter intern, dependent i subordinat. A més, la Fundació no podrà participar en licitacions públiques convocades per l’UJI.

L’UJI s’adhereix a la Asociación de Universidades con Títulos en Traducción e Interpretación del Estado Español (AUNETI)
El Consell de Govern de la Universitat Jaume I ha aprovat l’adhesió de l’UJI a l’Asociación de Universidades con Títulos en Traducción e Interpretación del Estado Español (AUNETI), que té com a principal objectiu la coordinació dels esforços de tots els centres i departaments universitaris de l'Estat espanyol dedicats a l'ensenyament de Grau i Postgrau en Traducció i Interpretació per a aconseguir una docència i recerca de la màxima qualitat, així com el reconeixement de la capacitació professional dels seus egressats i de l'exercici professional de la traducció i interpretació. 

L’UJI aprova la modificació del pla d'estudis del Grau en Infermeria
El Consell de Govern ha aprovat la modificació del pla d’estudis del Grau en Infermeria. Les modificacions abasten la reorganització i substitució de les assignatures optatives del títol; i l’actualització de diversos apartats com la normativa de permanència, el cronograma d’implantació, els mecanismes de coordinació docent, la taxa d’abandonament,  la informació sobre el progrés i resultats de l’aprenentatge de l’estudiant i sobre la garantia de qualitat.

L’UJI aprova l’oferta d’estudis propis de postgrau i de formació continuada per al curs acadèmic 2021-2022
El Consell de Govern de la Universitat Jaume I ha aprovat l’oferta d’estudis propis de postgrau i de formació continuada per al curs acadèmic 2021-2022.

En els estudis de propis de postgrau, l’UJI oferirà 21 màsters propis: vuit de l’àmbit de la tecnologia i les ciències experimentals, amb una proposta nova, el Màster en Tecnologia Ceràmica; dos de l’àmbit de ciències humanes i socials; cinc en l’àmbit jurídic i econòmic, amb una nova proposta, el Màster en Empreses Logístiques, Direcció i Cadena de Subministrament; i sis en l’àmbit de la salut amb un nou Màster en Infermeria i Salut Escolar en els Centres Educatius.

Els cursos d’especialització que s’oferiran seran nou: un de l’àmbit de les ciències humanes i socials; dos de l’àmbit jurídic i econòmic; tres en el sanitari, i tres en l’àmbit de la tecnologia i les ciències experimentals.

En cursos d’expert o experta, la universitat pública de Castelló oferirà 23 cursos: dos en l’àmbit de les ciències humanes i socials amb una nova proposta, Intervenció en Trastorn de l’Espectre Autista; dos en el camp jurídic i econòmic; cinc en l’àmbit de la salut; i 14 en l’àmbit de la tecnologia i les ciències experimentals, amb una nova proposta, Matèries Primeres Ceràmiques.

Pel que fa a la formació continuada, l’UJI oferirà 58 cursos: 26 de l’àmbit jurídic i econòmic; 14 de l’àmbit de les ciències humanes i socials; 17 de l’àmbit de la tecnologia i les ciències experimentals i un de l’àmbit de la salut.

La Jaume I aprova la concessió de dos llicències superiors a tres mesos
El Consell de Govern de l’UJI ha aprovat la concessió de dos llicències superiors a tres mesos per a realitzar una estada fora de la universitat a professorat dels departaments d’Enginyeria Mecànica i Construcció i d’Estudis Anglesos. Les estades es realitzaran al Royal Institute of Technology KTH a Estocolm (Suècia) i a la Universitat d’Alacant.

L’UJI modifica el Reglament de la Universitat Jaume I regulador de l’escala de valoració dels resultats de la investigació i la creació artística
El Consell de Govern ha aprovat la modificació del Reglament de la Universitat Jaume I regulador de l’escala de valoració dels resultats de la investigació i la creació artística. El nou texte incorpora a l'escala de valoració, per primera vegada, les aportacions de creació artística en el camp de les Belles Arts. A més, s'estableixen criteris diferenciats per àmbits de coneixement semblants als que aplica la Comissió Nacional Avaluadora de l'Activitat Investigadora (CNEAI); s'inclou una nova categoria per classificar els resultats de més alta qualitat i impacte; s'incorporen nous criteris per a la valoració de les revistes i es consideren recomanacions del Codi Ètic i de la Carta Europea del Personal Investigador. La normativa actualitzada també proposa una nova composició per a la Comissió Tècnica de Seguiment, d'acord amb els camps definits per la CNEAI i la rendició de comptes amb un informe anual sobre el resultat de la catalogació.

L’UJI aprova el programa Talent-UJI d'atracció de talent investigador
El Consell de Govern de l’UJI ha aprovat el programa Talent-UJI d’atracció de talent investigador per incorporar-hi personal investigador d’excel·lència que haja demostrat una posició d’alt nivell i impacte en àmbits que es consideren estratègics en la Universitat Jaume I i que es dedique a implantar noves línies d’investigació o nous estudis, així com a posar en marxa noves actuacions que donen com a resultat la transferència efectiva del coneixement o tecnologia als agents socials i econòmics.

El programa preveu la contractació de personal investigador, mitjançant la creació de places d’investigador distingit o investigadora distingida, durant cinc anys, durant els quals podran treballar per a l’obtenció de posicions de nivell alt a través dels programes competitius de la institució d’excel·lència científica internacional de la Generalitat Valenciana i de l’European Research Council. El nombre de places assignat a aquest programa, atesa la política de recursos humans i d’acord amb la disponibilitat pressupostària, serà proposat i aprovat pel Consell de Govern.

Les candidatures per a la incorporació de personal investigador a aquest pla d’atracció de talent seran proposades pel Consell de Direcció amb l’aval d’un departament o institut d’investigació. Les persones candidates hauran d’acreditar un període mínim de tres anys de la carrera postdoctoral en situació de desvinculació contractual de la Universitat Jaume I i acreditar un títol de doctorat expedit per una universitat diferent de l’UJI. 

El Consell de Govern ha aprovat el conveni de cessió d’ús d’espais i instal·lacions entre l’UJI i la Fundació de la Comunitat Valenciana Hospital Provincial de Castelló per la «Unitat de Teràpies Avançades»
El Consell de Govern de l’UJI ha aprovat el conveni de cessió d’ús d’espais i instal·lacions entre la Universitat Jaume I de Castelló i la Fundació de la Comunitat Valenciana Hospital Provincial de Castelló que contempla l’ús de laboratoris d’investigació i despatxos situats en el mòdul MI1 de la Facultat de Ciències de la Salut, per a la ubicació temporal de la «Unitat de Teràpies Avançades». El conveni contempla també la constitució d’una comissió de treball amb la finalitat d’establir la col·laboració entre les parts en el marc de l’Institut d’Investigació Sanitària de Castelló.

El Consell de Govern aprova els comptes anuals de 2020 de les entitats que depenen de la Universitat Jaume I
El Consell de Govern ha aprovat els comptes anuals de 2020 de les entitats dependents de l’UJI: Fundació General, Fundació Universitat Jaume I -  Empresa, Fundació Germà Colón i Fundació Isonomia.

La Fundació General de l’UJI ha finalitzat 2020 amb un resultat positiu de 5.497,26 euros. La Fundació Universitat Jaume I – Empresa ha tancat amb un resultat positiu de 2.920 euros. Per la seua part, la Fundació Germà Colón Domènech ha tancat 2020 amb una situació d’equilibri entre ingressos i despeses. Finalment, la Fundació Isonomia ha tancat 2020 amb un resultat positiu de 31.126,43 euros.

El Consell de Govern aprova els comptes anuals del 2020 de l’UJI
El Consell de Govern ha aprovat els comptes anuals de la Universitat Jaume I corresponents a l’exercici 2020, comptes en els que, malgrat la situació d’emergència extraordinària causada per la pandèmia de la COVID-19, es compleixen els principis d’estabilitat pressupostària en la liquidació del pressupost i el principi de sostenibilitat financera. El resultat pressupostari ha sigut de 129.818.379,46 euros en drets reconeguts nets i 115.603.051,65 euros en obligacions reconegudes netes.

Els comptes inclouen el balanç, el compte del resultat econòmic patrimonial, l’estat de canvis en el patrimoni net, l’estat de fluxos d’efectiu, l’estat de liquidació del pressupost i la memòria dels comptes anuals. 

Aquests comptes han de ser aprovats definitivament pel Consell Social.

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions