Informació dels assumptes tractats en el Consell de Govern Sessió número 03/2022 (16 març de 2022)

16/03/2022 | SCP
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

La rectora informa de l’aprovació d’un protocol davant la recepció de població refugiada a l’UJI

La rectora Eva Alcón ha informat al Consell de Govern que l’UJI ha activat diverses iniciatives, amb la coordinació dels Vicerectorats d’Estudiantat i Compromís Social i el d’Internacionalització i Cooperació, de rebuig a la guerra a Ucraïna i de suport al poble ucraïnés.

A més, també ha informat de l’aprovació d’un protocol d’actuació davant la recepció d’estudiantat universitari refugiat a l’UJI, que ha estat elaborat per l’Observatori Psicosocial de Recursos en Situacions de Desastre (OPSIDE -UJI) sota la coordinació del Vicerectorat d’Estudiantat i Compromís Social, al qual ja s’han acollit dues estudiants ucraïneses.

Entre les accions pel tal de contribuir a l’acolliment i la millora del benestar físic i mental de les persones refugiades que estan cursant estudis superiors al país d’origen, des de l’UJI es facilitarà l’assistència com a oients a les classes, l’accés a recursos bibliogràfics i també es proporcionarà un compte d’usuari perquè accedisquen als recursos informàtics de la Universitat.

El protocol també inclou l’assignació d’una targeta SAUJI Premium per tal que puguen accedir al Servei d’Esports i a les activitats lúdiques i culturals. A més, es donarà accés al Programa d’Acció Tutorial Universitari (PATU), amb estudiantat d’Estudis Anglesos i de Traducció i Interpretació, i al programa de voluntariat lingüístic.

A més, l’UJI oferirà suport i acompanyament psicològic des del Servei d’Assistència Psicològica (SAP) de la Universitat, des d’UJI Hàbitat Saludable o des de l’Observatori Psicosocial de Recursos en Situacions de Desastre així com la possibilitat d’accedir a beques socials i de menjador, entre altres accions.

El Consell de Govern aprova la liquidació del pressupost de la Universitat corresponent a l’exercici 2021
El Consell de Govern ha aprovat la liquidació del pressupost de la Universitat Jaume I corresponent a l’exercici 2021, que a l’igual que l’exercici anterior, també ha quedat marcat per la pandèmia de COVID-19. Per això, l’UJI ha continuat atenent les necessitats derivades d’aquesta i ha cobert les despeses tant amb els «fons COVID» transferits a través del Ministeri d’Universitats com amb cobertura de línia genèrica.

L’exercici també ha estat marcat per un increment extraordinari del cost de l’energia, amb especial intensitat durant el segon semestre de l’any. D’altra banda, s’han realitzat actuacions destacables en infraestructures en el marc del pla propi d’inversions 2019-2022, a més del finançament de la segona fase de la Facultat de Ciències de la Salut, l’ampliació de l’edifici d’Investigació 2, rehabilitacions per a la millora energètica i enjardinament del vial V7.

Altres fets destacables han sigut els projectes finançats amb fons NextGenerationEU. En el cas de l’UJI hi ha tres accions en les que s’hi participa: el projecte UniDigital del Ministeri d’Universitats, el pla de requalificació del sistema universitari espanyol per a promoure i atraure talent investigador, i el pla d’impuls de la rehabilitació d’edificis públics.

D’altra banda, el reconeixement parcial de la compensació dels costos induïts per normativa estatal i autonòmica (CNEA) ha sigut en 2021 un 12% del total pressupostat per al SUPV. També destaca la compensació per les reduccions de preus públics de matrícula. A més, i com ja va ocórrer en 2020, s’ha reprogramat les anualitats del pagament del deute històric de la Generalitat amb les universitats avançant part de l’anualitat de 2022 a 2021.

Per últim, es va modificar el pressupost per contemplar el finançament de l’augment de les retribucions del personal previst pel Consell en juliol de 2021.

Com a conseqüència, el romanent de tresoreria no afectat és positiu i s’ha incrementat en l’últim any. Els fons líquids també han incrementat i no ha sigut necessari acudir a línies de finançament per a obtenir liquiditat.

L’UJI aprova el reglament de Mecenatge i Càtedres de la Universitat
El Consell de Govern ha aprovat el Reglament de Mecenatge i Càtedres de la Universitat Jaume I com a instrument flexible que permeta la incorporació de càtedres i aules a la Universitat i que delimite els drets i obligacions de les parts amb la finalitat de dotar aquestes relacions corporatives de tota la transparència possible. 

La nova normativa regula d’una banda, la captació de fons via mecenatge i patrocini, el seu règim jurídic, els convenis i contractes i el seu procediment i les categories de patrocinadors i mecenes en el marc del Cercle de Mecenatge i Patrocini entre d’altres. D’altra banda, estableix el procediment per a la creació de Càtedres i Aules, les activitats, la seua estructura i òrgans de direcció, el seu règim econòmic i compromisos de difusió.  

L’UJI aprova l’oferta acadèmica de graus i màsters per al curs 2022/2023
El Consell de Govern ha aprovat l'oferta acadèmica de graus i màsters per al pròxim curs, que inclou un total de 35 graus: 13 graus en l'Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals, tres en la Facultat de Ciències de la Salut, 10 en la Facultat de Ciències Humanes i Socials, i nou en la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques. La proposta incorpora per al pròxim curs el grau en Bioquímica i Biologia Molecular.

Pel que fa a l'oferta de màsters, aquesta arriba als 41 títols, que es distribueixen de la següent forma: en l'Escola de Tecnologia i Ciències Experimentals, 13 màsters, dels quals 6 són interuniversitaris; en la Facultat de Ciències de la Salut, sis màsters; en la Facultat de Ciències Humanes i Socials, 13 màsters, dels quals tres són interuniversitaris; i en la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques, nou màsters, dels quals sis són interuniversitaris.

La Universitat aprova la concessió de quatre llicències superiors a tres mesos
El Consell de Govern de l’UJI ha aprovat la concessió de quatre llicències superiors a tres mesos per a realitzar una estada fora de la universitat a professorat del Departament de Psicologia Bàsica, Clínica i Psicobiologia i el Departament d’Educació i Didàctiques Específiques (les dues estades d'aquest departament se corresponen amb Ajudes per a la requalificació del professorat universitari funcionari o contractat de la Universitat Jaume I). Les estades es realitzaran a la University of Connecticut (els Estats Units), a la Universidade de Lisboa (Portugal), a la Universitat de València (Espanya) i a la Universitat de Bielefeld (Alemanya).

El Consell de Govern aprova la modificació del regalment dels Estudis de Màster universitari
El Consell de Govern ha aprovat la modificació del Reglament dels Estudis de Màster universitari per adaptar-los a la nova normativa, en concret al Reial decret 822/2021 i als nous estatuts de l’UJI. Aquest reglament, que regula la planificació i gestió dels estudis de Màster universitari a la Universitat Jaume I, pretén ser una referència vàlida per al conjunt de la comunitat universitària de l’UJI.

Entre les novetats importants que estableix el nou decret i que es contemplen en el nou reglament destaca, pel que fa a l’accés als estudis de màster universitari, l'anomenada «matrícula condicionada», és a dir, que les universitats podran excepcionalment permetre que l’estudiantat al qual li falte per superar el TFG i, com a màxim, fins a nou crèdits ECTS, accedisca i es matricule en un màster universitari, si bé en cap cas podrà obtenir el títol de màster si prèviament no ha obtingut el de grau.

Aquest Reial decret també preveu la possibilitat d’ofertar programes acadèmics amb recorreguts successius (PARS), que vinculen un títol de grau i un títol de màster universitari orientat a l’especialització professional en l’àmbit de l’enginyeria i l’arquitectura. En aquests programes es permet l’accés al màster universitari sense haver finalitzat el grau vinculat per a l’estudiantat al qual li falte per superar un màxim de 30 crèdits, inclòs el TFG.

L’UJI aprova el calendari de preinscripció i matrícula dels màster universitari per al curs 2022-2023
El Consell de Govern ha aprovat el calendari de preinscripció i matrícula dels màsters universitaris per al curs acadèmic 2022-2023. Segons el calendari, la preinscripció en primera fase es realitzarà del 20 d’abril al 20 de juny de 2022 i la publicació dels resultats serà el 18 de juliol. Les reclamacions es podran presentar fins el 20 de juliol i la matrícula es realitzarà del 18 al 22 de juliol.

El 29 de juliol es publicarà l’oferta de màsters per a la segona fase de preinscripció que estarà oberta del 27 de juny al 2 de setembre. La data límit per a acreditar condicions acadèmiques és el 9 de setembre mentre que la publicació dels resultats de la preinscripció en la web serà el 16 de setembre. La matrícula es podrà realitzar del 19 al 30 de setembre.

Per a l’alumnat de segon curs, la matrícula s’efectuarà del 12 al 18 de setembre de 2022. 

 

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions