La rectora informa del reconeixement i suport a la Nit Europea de la Investigació
La rectora Eva Alcón ha informat al Consell de Govern del reconeixement a la Nit Europea de la Investigació, com a iniciativa de divulgació científica en la qual participa l’UJI, per part de la Unió Europea, que aportarà finançament per a les dues pròximes edicions (2022 i 2023).
La Nit Europea de la Investigació és una iniciativa impulsada per un consorci integrat per les cinc universitats públiques valencianes, les dues de la Regió de Múrcia i dues fundacions (ISABIAL i SÈNECA). La rectora ha traslladat la seua felicitació al professor Lluís Martínez, coordinador del Projecte de Cultura Científica i Ciència Ciutadana, per l’èxit d’aquesta iniciativa i ha agraït el treball que desenvolupa per a consolidar la divulgació científica com a projecte institucional.
Eva Alcón destaca la bona acollida del nou model de pràctica de l’esport a l’UJI i de la iniciativa campus saludable
La rectora de l’UJI ha destacat en el seu informe al Consell de Govern la bona acollida que han tingut el nou model de pràctica de l’esport a l’UJI i la iniciativa Campus Saludable en els seus primers cinc mesos de funcionament.
Així, ha informat que el Servei d’Esports ha registrat més de 4.400 usuaris i usuàries durant aquest període amb les noves targetes esportives mentre que Campus Saludable, la iniciativa que permet a qualsevol personal de la comunitat universitària accedir gratuïtament a la zona esportiva a l'aire lliure, ha superat els 21.000 usos. Per tot això, ha traslladat l’enhorabona al Vicerectorat de Campus i Vida Saludable i a tot el personal del Servei d’Esports.
L’UJI distingirà a Lydia María Cacho Ribeiro, Fernando González Delgado i Imma Puig i Vicent
El Consell de Govern ha aprovat la concessió de les distincions extraordinàries a Lydia María Cacho Ribeiro per la seua vàlua i lluita i els seus mèrits periodístics i literaris en l’àmbit dels drets humans; Fernando González Delgado, pel seu compromís amb la cultura, i Imma Puig i Vicent pel seu compromís social i per la igualtat de gènere.
Lydia María Cacho Ribeiro va nàixer a la Ciutat de Mèxic el 1963. Des de jove va barrejar el seu
activisme en defensa dels drets humans, de les dones i en contra de l’explotació sexual infantil
mitjançant un periodisme de recerca i combatiu. Encarna una lluita valenta contra el sistema de xarxes d’empresaris, polítics, militars, policies i líders religiosos que violen sistemàticament els drets humans, especialment de les dones, així com la denúncia decidida contra els feminicidis que assolen Mèxic i contra l’explotació sexual de nens i nenes.
Fernando Delgado (Tenerife, 1947) és llicenciat en Ciències de la Informació per la Universidad Complutense de Madrid. Ha publicat novel·les, poemaris, cròniques i assaigs. El 1995 va guanyar el Premi Planeta per La mirada del otro, i el 2015, el Premi Azorín per Sus ojos en mí. En els seus primers anys de professió es va dedicar principalment a l’àrea de cultura, una tasca a la qual va seguir la direcció de programes de Ràdio Nacional d’Espanya. Més tard parteix del consell de RTVE i passa a presentar els informatius de cap de setmana durant cinc anys, amb els quals es converteix en una de les cares habituals de la televisió a Espanya. Ha rebut el Premi Ondas Nacional de Televisió, l’Antena d’Or de l’Associació de Ràdio i Televisió i figura com a president del Museu de Belles Arts de València.
Imma Puig i Vicent és llicenciada en Infermeria i ha cursat el màster en Estudis Internacionals de la Pau, Conflictes i Desenvolupament per la càtedra UNESCO de la Universitat Jaume I de Castelló. Puig ha sigut cooperant a Àfrica i des dels anys 70 desenvolupa a temps parcial treballs de voluntariat sanitari a l’hospital de Safané, a Burkina Faso. També va ser la cofundadora de l’ONG Ajuda Directa a Safané i ha impartit tallers d’educació i valors en diferents escoles i instituts. Des de l’Hospital General de Castelló va treballar com a voluntària solidària amb l’ètnia gitana en l’antic escorxador del barri de Sant Agustí.
L’UJI modifica la Normativa sobre formació i funcionament de les borses de treball de les diferents escales i categories professionals del personal d'administració i serveis
El Consell de Govern ha aprovat la modificació de la Normativa sobre formació i funcionament de les borses de treball de les diferents escales i categories professionals del personal d'administració i serveis (PAS).
La modificació afecta l’article primer sobre l’objecte i àmbit d’aplicació, al qual se li ha afegit una excepcionalitat, en concret, la referida als gestors administratius, caps de negociat i els llocs de treball adscrits a l’escala superior o mitjana d’administració.
A més, s’anul·la la disposició addicional primera que explicava, precisament, la composició de la borsa de treball de caps de negociat i gestors i gestores adscrits a l’escala administrativa.
El Consell de Govern aprova el Xè Pla de formació del personal d'administració i serveis de la Universitat Jaume I 2022-2024
El Consell de Govern ha aprovat el Xè Pla de formació del personal d'administració i serveis de la Universitat Jaume I 2022-2024. Entre els objectius del Pla es troba realitzar una formació que responga a les necessitats reals de formació derivades de les polítiques i estratègies de la Universitat, oferir activitats formatives que faciliten el desenvolupament de les funcions i qualitat dels serveis i programar una oferta formativa que afavorisca la millora dels coneixements, habilitats i actituds del PAS fent-los més competents en l'acompliment del seu treball.
El Pla de formació del PAS s’articula en sis àmbits competencials: competències digitals; competències en legislació, organització, gestió i administració pública; competències personals i interpersonals; competències lingüístiques; competències cíviques i socials, i competències específiques.
Quant al contingut de les accions formatives, el Pla s’ha estructurat en tres blocs fonamentals: formació general transversal, formació per a col·lectius específics i formació en competències específiques. Els tres blocs es divideixen al seu torn en programes vinculats als àmbits competencials.
El bloc de formació general transversal s’ha dividit en sis programes: aspectes institucionals, legislatius i normatius propis; formació en llengües; formació en tecnologies de la informació i la comunicació; formació per a la prevenció de riscos laborals, salut i medi ambient; formació en habilitats i desenvolupament, i formació per a la implantació del canvi.
Pel que fa al bloc de formació per als col·lectius específics, aquest inclou quatre programes: formació d’acollida; formació per a les direccions de servei, de secció i de negociat; formació per al personal de contacte amb els usuaris i usuàries nacionals i internacionals, i formació per a altres col·lectius.
Finalment, s’ha contemplat la formació en competències específiques que atén a les necessitats detectades pels responsables de serveis, centres i departaments, relacionades amb les funcions i tasques del PAS i formació bàsica per a les agrupacions de llocs de treball.
L’UJI incorpora dos nous cursos de formació continuada per al segon semestre del curs 2021-2022, que s'emmarcaran dins de l’Escola de Formació Esportiva
El Consell de Govern de l’UJI ha aprovat la proposta de dos nous cursos de formació continuada emmarcats en l’Escola de Formació Esportiva per al segon semestre del curs 2021-2022. Els cursos són: «Esport i diversitat afectivosexual i de gènere», dirigit per Manoli Alonso, i «Avaluació de la força en esportistes», dirigit per Carlos Hernando amb Ignacio Martínez i impartit en modalitat semipresencial.
El 89% del professorat de l’UJI obté una avaluació favorable o destacada de l'activitat docent en el curs 2020-2021
El Consell de Govern ha estat informat del resultat de l’avaluació docent del curs acadèmic 2020-2021, en la que s’ha avaluat un total de 1.154 professors i professores amb docència assignada en l’UJI durant el curs 2021-2022. Aquest informe analitza els resultats de l’avaluació de l’activitat docent del curs 2020/21, obtinguts a través del model Docentia-UJI. També es plantegen les accions de millora que s’han de realitzar sobre la base d’aquests i a les marcades en l’informe de renovació de la certificació.
En aquesta ocasió, el percentatge de professorat que assoleix la qualificació de favorable, destacada o referent s’eleva al 99,6%; en concret un 47,8% es troba en el rang de favorable; un 41,2% en el de destacada i un 10,6% en el de referent. Per sexe, la categoria predominant per als homes és la de favorable, i per a les dones la de destacada. També hi ha un major percentatge de referents dones.
El model d’avaluació Docentia-UJI contempla tres dimensions. La primera d’elles fa referència a la «Planificació, coordinació i materials» i està relacionada amb l’activitat prèvia a l’exercici en l’aula, la productivitat docent del professorat i la formació rebuda i representa el 30% de la puntuació global del model. La segona dimensió analitza «Aptituds i desenvolupament de l’ensenyament», relacionada amb l’avaluació per part de l’alumnat i amb accions d’índole docent, i equival a un 50% de la puntuació global del model. Finalment, la dimensió de «Resultats i satisfacció», que suposa el 20% restant, està vinculada amb la satisfacció de l’alumnat i el seu aprenentatge acadèmic.
L’UJI aprova la concessió de dos llicències superiors a tres mesos
El Consell de Govern de l’UJI ha aprovat la concessió de dos llicències superiors a tres mesos per a realitzar una estada fora de la universitat a professorat del Departament de Llenguatges i Sistemes Informàtics i el Departament de Química Física i Analítica. Les estades es realitzaran a la Universidade do Minho (Portugal) i la Universidad Nacional de Mar del Plata (Argentina).
El Consell de Govern aprova el Reglament de creació, seguiment i supressió de programes de doctorat a l’UJI
El Consell de Govern ha aprovat el Reglament de creació, seguiment i supressió de programes de doctorat a la Universitat Jaume I amb el que es regula el procediment per a la proposta, elaboració, aprovació i seguiment dels programes de doctorat amb la finalitat de proveir un marc normatiu actualitzat a la legislació vigent al mateix temps que es dona resposta als objectius fundacionals de l’Escola de Doctorat de l’UJI.
Entre altres aspectes, el Reglament contempla un conjunt de directrius per al disseny dels programes de doctorat, el procediment per a l’elaboració i aprovació dels programes, així com els procediments per a l’acreditació, modificació, suspensió i supressió d’aquestos.
L’UJI aprova el calendari acadèmic dels estudis de doctorat per al curs 2022-2023
El Consell de Govern aprova el calendari acadèmic dels estudis de Doctorat per al curs 2022-2023.
El calendari estableix de l’1 de juny al 15 de setembre de 2022 el període de preinscripció per a l’estudiantat de nou ingrés. La notificació d’admissió es realitzarà a les persones interessades el 28 d’octubre i el període de matrícula serà entre el 28 d’octubre i el 9 de novembre de 2022. Finalitzada la matrícula, tindrà lloc l’acollida dels nous doctorands i doctorandes fixada el 21 de novembre.
D’altra banda, l’estudiantat de segon any i posteriors podrà matricular-se de l’1 al 15 de setembre de 2022. Així mateix, podrà sol·licitar la pròrroga dels estudis del 2 de maig al 30 de setembre de 2023.
El calendari també contempla la sol·licitud de canvi de règim de dedicació als estudis de l’1 al 30 de setembre de 2022.