Informació dels assumptes tractats en el Claustre Sessió número 2 (8 novembre de 2018)

08/11/2018 | SCP
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

La rectora informa al Claustre dels estudis per a la implantació del grau de Ciències de l'Activitat Física i l'Esport
La rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcón, ha informat al Claustre dels treballs que s'estan duent a terme per a implementar Ciències de l'Activitat Física i l'Esport, una titulació que ja es va plantejar en la UJI en 2008 i 2009. Segons ha afirmat, «es tracta, per tant, de recuperar una proposta històrica de la Universitat i esperem que la Universitat pública de Castelló puga oferir aquesta titulació a la societat castellonenca».

Segons ha explicat la UJI està treballant en l'adaptació de la proposta de pla d'estudis que es va elaborar en el seu moment, contemplant d'una banda l'estructura acadèmica actual de la universitat i per una altra l'anàlisi de viabilitat per a implantar la titulació de Ciències de l'Activitat Física i l'Esport. «L'engegada d'aquests estudis requereix millorar el finançament que en aquests moments reben les Universitats públiques valencianes, i més especialment la Universitat Jaume I. Per tant, l'engegada dels estudis està condicionada a millorar el finançament que en aquests moments rep la Universitat Jaume I. Tampoc descartem el possible finançament de part del cost per altres institucions públiques, l'establiment de convenis, o mitjançant el patrocini privat», ha assenyalat la rectora.

Alcón ha assegurat que l'oferta d'estudis en l'àmbit de ciències de l'esport  complementària, de manera transversal, els estudis actualment oferits en la universitat pública de Castelló, ja que està molt relacionat amb els àmbits de la salut, l'educació i la gestió empresarial, la qual cosa afavoriria la possibilitat de futurs dobles graus, una vegada estiga implantada.

La Universitat Jaume I enregistrarà les reunions del Claustre
La Secretaria General de la Universitat Jaume I ha notificat que, mitjançant Acord del Claustre de 8 de novembre, i fent ús de la facultat que li atribueix l’article 18 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic, a partir d’ara es procedirà a l’enregistrament de les reunions del Claustre.  

L’enregistrament de les reunions d’aquest òrgan té per finalitat: l’elaboració de una videoacta o acta digital; la publicitat de l’activitat dels òrgans col·legiats de la Universitat Jaume I entre la comunitat universitària; la publicitat de l’activitat dels òrgans col·legiats de la Jaume I en virtut del principi de transparència; la comunicació de l’activitat dels òrgans col·legiats de la Universitat Jaume I als mitjans de comunicació i l’ús dels enregistraments en vídeo en un futur amb finalitats històriques i de recerca.

La videoacta podrà ser objecte de publicació, tant en mitjans d’intranet de la Universitat Jaume I, com en el Portal de Transparència, i podrà posar-se a la disposició dels  administrats que exerciren un dret d’accés a la informació pública, dels mitjans de comunicació i d’investigadors.

El Claustre elegeix els membres de la Comissió d’Ètica i Responsabilitat Social Universitària
El Claustre ha elegit els membres de la Comissió d’Ètica i Responsabilitat Social Universitària (CERSU) entre les candidatures presentades en cadascun dels col·lectius. Així s’ha elegit com a membre del Claustre pertanyents al PDI a Elsa González i Xavier Molina, a Ana Ester Tomás i Isabel Vicent Soriano com a membres del Claustre pertanyents al PAS i a Elena Diana Stroe i Andrei Sorochin com a membres del Claustre pertanyents a l’estudiantat.

La CERSU és la comissió encarregada del seguiment i control del sistema de Responsabilitat Social Universitària així com de l’impuls de l’ètica i el compliment.

Internacionalització, impuls digital, gènere i inclusió marcaran les Línies de Govern per a 2019
La rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcón, ha presentat al Claustre les Línies de Govern per a 2019, que tenen com a principals eixos aprofundir en la internacionalització i la inclusió. Així mateix, la rectora ha destacat el nou impuls digital que vol donar a l’UJI, amb un nou pla per al foment de la competència digital entre la comunitat universitària, la docència en línia i la promoció de diferents projectes de tecnologia educativa. Així mateix, s’ha compromés en aprofundir en la igualtat de gènere com a eix transversal en la gestió de la Univertsitat i en la creació de l’Observatori de la Recerca, per a proporcionar suport i assessorament a investigadors en bibliometria i gestió de la identitat digital. Les Línies de Govern 2019 estan agrupades en cinc grans àmbits: (1) les persones, (2) els estudis i la formació, (3) la generació de coneixement, (4) el compromís social, cultural i lingüístic, i (5) la governança i sostenibilitat. En les Línies de Govern es recullen 50 accions concretes, realitzables durant 2019, i impregnades pels quatre eixos transversals citats: la internacionalització, l’impuls digital, la igualtat de gènere i la inclusió.

Les Línies Pressupostàries de la UJI per a 2019 dibuixen un escenari de major tranquil·litat
El vicerector de Planificació, Coordinació i Comunicació, Modesto Fabra, ha informat al Claustre de les Línies Pressupostàries per a 2019, que dibuixen un escenari de major tranquil·litat per a l’UJI al haver incorporat la Generalitat Valenciana partides destinades a compensar part de l'augment de despeses de derivades del compliment de normativa estatal i autonòmica i una partida específica per a poder finançar la segona fase de la Facultat de Ciències de la Salut. A més, el compromís de la Generalitat Valenciana de no reprogramar el deute antic amb les universitats, i que en el cas de la Universitat Jaume I s’ha destinat a poder finançar despesa corrent, permet també que l’UJI puga comptar per al pressupost de 2019 amb una partida de 6,1 milions d’euros, semblant a la de l'any passat.

Amb tot, Fabra ha recordat que les Universitats Públiques valencianes porten des de 2010 sense que s’aplique el Pla Plurianual de Finançament i que la Universitat Jaume I  està rebent actualment menys finançament públic del que li correspondria pel seu pes relatiu dins del conjunt del sistema universitari públic valencià. Per tant, des de la Universitat Jaume I es considera prioritari encetar el procés d’elaboració d’un nou model de finançament per part de la Generalitat Valenciana que done estabilitat i resposta a les necessitats de les universitats públiques valencianes.

D’acord a les Línies Pressupostàries que s’han presentat al Claustre, el pressupost de la Universitat Jaume I d'ingressos i despeses genèriques serà de 96.173.906 euros, la qual cosa representa aproximadament un increment de 6,5 milions d’euros respecte al pressupost inicial de l’any passat. Segons ha explicat el vicerector Fabra, hi ha un increment en despesa de personal per al pròxim any derivat de l'augment de sou que es va fixar a la Llei de  Pressupostos Generals de l'Estat de 2018 i d’altres drets del personal de les universitats públiques, i que en part ja està reflectir en el pressupost que s’està executant enguany. En aquest sentit, de la previsió de despesa de personal per al pròxim any, a banda de l’augment del sou fixat en la Llei de Pressupostos de 2018, el pressupost inclou una partida d’1 milió d’euros per fer front a un nou conveni col·lectiu del personal laboral, que està s'està negociant, i una quantitat semblant per a atendre necessitats de professorat derivades de l’existència de moltes àrees amb poca plantilla o pendent de consolidar. A aquesta quantitat caldrà afegir partides per a ingressos i despeses finalistes.

Per últim, el pressupost de 2019 inclou per primera volta en els últims anys un lleuger increment de les inversions, per tal d’adaptar infraestructures docents i d’investigació i renovació d’equips, de 0,3 milions d’euros, que es preveu poder ampliar amb romanents.

Informe de la Sindicatura de Greuges

El síndic de Greuges ha realitzat un repàs de l’activitat desenvolupada durant l’últim curs acadèmic i ha fet alguns suggeriments per afavorir una major eficàcia en la gestió universitària, com la possibilitat de publicitar entre l’estudiantat els plans d’estudis i la normativa perquè es coneguen més a fons les casuístiques de cada titulació, la revisió dels programes informàtics que regulen la gestió de les qualificacions acadèmiques, o la redacció d’una normativa complementària a l’existent sobre el funcionament dels grups d’investigació.

Informe de la Junta Electoral
En l’últim curs acadèmic 2017/2018 la Junta Electoral s’ha reunit en 34 sessions per organitzar els diferents processos electorals que s’han celebrat a la universitat pública de Castelló.

Les eleccions a delegats i delegades de grau s’han realitzat per a un total de 164 grups (48 de l’ESTCE; 48 de la FCHS; 50 en la FCJE i 18 en la FCS). Pel que respecte als comicis a delegats i delegades de màsters oficials es van fer en els 31 màsters oficials.

S’ha realitzat la renovació de la representació de l’estudiantat en els 27 consells de departament que té l’UJI, així com en les juntes de centre de la Facultat de Ciències Humanes i Socials i la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques.

Pel que fa als comicis en consells de departament i instituts universitaris s’han celebrat 16 eleccions en departaments i una en un institut universitari, on també s’ha renovat la direcció d’aquests.

Per últim, es s’ha renovat les juntes de centre i la direcció o deganat de les mateixes i van tenir lloc les eleccions a claustre i rectorat, on per primera vegada, el vot anticipat va ser electrònic.

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions