Informació dels assumptes tractas en el Claustre Sessió número 2 (10 de novembre de 2014)

10/11/2014 | SCP
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

El Claustre de l’UJI elegeix a Vicent Garcia Edo com a nou Síndic de Greuges

El Claustre de la Universitat Jaume I ha elegit com a nou Síndic de Greuges al professor del Department de Dret Privat Vicent Garcia Edo per 91 vots a favor, 2 en blanc i 1 nul, superant amplament la majoria absoluta requerida en l’elecció de la Sindicatura.

Vicent Garcia Edo, que substituirà a Rosa Ana Clemente, va ser el claustral més votat en les últimes eleccions al Claustre celebrades el passat mes de maig. A més de claustral també ha sigut membre del Consell de Govern, secretari de Departament, director de titulació, vicedegà de Facultat i, actualment, és director del departament de Dret Privat.

El Claustre tria dos estudiants per a la Junta Electoral

El Claustre ha elegit per 17 vots a favor les estudiantes Gina Thornton i Blanca Piñana Chiva com a noves membres de la Junta Electoral, en una votació en què ha hagut també 6 vots blancs i 2 nuls.

El Clauste aprova escau, de les Línies de Govern per a 2015

El Claustre de la Universitat Jaume I ha aprovat per 41 vots a favor, 7 en contra i 4 en blanc, les Línies de Govern per a 2015, presentades pel rector, Vicent Climent, que venen marcades per l’escenari econòmic que obliga a la institució a continuar portant a terme un control en la despesa. No obstant això, el rector s’ha compromès a mantenir els compromisos polítics i les prioritats estratègiques que es van aprovar a les eleccions de maig de 2014. Segons ha destacat Climent, els compromisos prioritaris per a l’UJI són les persones, la docència i la recerca, les inversions i la cultura. En aquest sentit, ha reiterat el seu compromís per mantindre els llocs de treball a temps complet, tant en PDI com en PAS i assegurar el pagament de les nòmines i la resta del capítol 1. Així mateix, el rector vol mantindre l’esforç econòmic en beques i ajudes a l’estudiantat. Pel que fa al segon àmbit prioritari d’aquests línes de Govern, la docència i recerca, s’ha compromès també a mantindre l’esforç econòmic. Pel que fa a la docència, els objetius són acabar de desplegar l’EEES, consolidar el model educatiu de l’UJI, continuar desplegant la política de multilingüisme, i revisar l’oferta educativa. Pel que fa a la recerca, Climent vol continuar convocant els programes del Pla de promoció de la Investigació, consolidar l’Escola de Doctorat de l’UJI, impulsar la recerca de qualitat, potenciar la transferència i fomentar la creació d’EBT que permeta el ple ús i funcionament d’ESPAITEC.

També són prioritaris en aquestes línies de Govern les inversions, que se concentren en iniciar la construcció de l’edifici de la Facultat de Ciències de la Salut, una vegada aconseguit el finançament necessari, fent en tot moment una gestió prudent de la tresoreria que no pose en perill les altres prioritats. En aquest sentit, el 2015 l’UJI posarà en marxa el primer mòdul de la primera fase de l’edifici de la FCS. Finalment, la Universitat es farà càrrec de la direcció d’obra compartida de la remodelació de l’antiga delegació d’Hisenda a Castelló, un edifici d’ús conjunt amb l’Ajuntament de Castelló.

Pel que respecta a l’últim àmbit, el de la Cultura, Climent s’ha compromès a mantindre la qualitat en l’oferta d’activitats esportives i culturals, la presència a les seus i l’extensió universitària a les comarques de Castelló, aprofitant la celebració el pròxim curs del XXV aniversari de la creació de l’UJI.

Les línies de Govern per a 2015 inclouen un total de 127 accions a desenvolupar al llarg del pròxim any, que segons el rector, Vicent Climent, venen a donar continuïtat a les desenvolupades al llarg de l’any actual, i són conseqüents amb el programa electoral amb el que es va presentar a les passades eleccions del mes de maig.

Les Línies Pressupostàries per a 2015 preveuen uns pressupostos de 81 milions

El Claustre de la Universitat Jaume I ha estat informat de les Línies Pressupostàries per a 2015 que ha presentat el gerent, Andrés Marzal, i que preveuen uns comptes per valor d’uns 81 milions  d’euros per al pròxim any. El document recull els criteris per a la confecció del pressupost 2015, amb informació sobre el context econòmic i unes previsions sobre la variació d’ingressos i despeses. Tot i que els pressupostos per a 2015 es formularan en una línia de continuïtat respecte dels de 2014, hi ha una sèrie d’aspectes en la previsió de despeses i la seua pressupostació que han de destacar-se com l’increment de costos de personal i la reducció de despeses corrents i de càrrega financera.

En la part positiva l’informe assenyala la reducció de càrrega financera que comportarà la solució parcial al problema del pagament del deute antic o la reducció dels costos per a despesa corrent en els grans contractes de l’UJI: manteniment de jardins (amb un estalvi de 28.000€), correus (25.000€) o neteja (190.000€). També s’han aconseguit importants estalvis en serveis com la telefonia fixa i mòbil o el consum de l’energia elèctrica o de gas. Un altre dels aspectes beneficiosos de la modificació del conveni de maig de 2008 serà l’inici de la construcció de la resta de la fase 1 de l’edifici de Ciències de la Salut.

Per contra, en la part negativa, la situació econòmica de la Generalitat segueix sense mostrar signes de millora, la qual cosa es reflecteix en el endarreriments continuats en el pagament de les mensualitat de les transferències i l’abús d’instruments financers com ara el confirming. Però l’aspecte que més pesa sobre la Universitat és l’incompliment del Pla Pluriennal de Finançament (PPF) del sistema universitari públic valencià, doncs s’assignen a la Universitat Jaume I unes transferències manifestament insuficients: poc més de 61 milions d’euros, una subvenció que és inferior en més de 13 milions d'euros a la que rebia l'UJI abans de les retallades de 2010. Aquesta insuficiència és més palesa en moments com els actuals, de continu canvi legislatiu, de necessitat de consolidació de la plantilla i d’implantació d’uns estudis nous, com ara els de Ciències de la Salut.

Per a finalitzar, cal destacar que el pressupost de 2015 podrà comptar, durant la seua execució, amb el matalàs d’un romanent de tresoreria positiu i suficient que s’ha aconseguit després de quatre anys de grans esforços de tota la comunitat universitària.

La Síndica de Greuges presenta l’informe del curs 2013/14

El total d'actuacions, segons la Síndica de Greuges, Rosa Ana Clemente, que aquest òrgan ha gestionat ha sigut de 129 actuacions, d’entre les quals 65 (50,5%) ho han sigut mitjançant el procediment de consulta amb gestió, 60 mitjançant d’expedient de queixa (46,5%), i quatre cauteles (3%). El 73% (94) han sigut presentades per l’estudiantat, 24% (32) pel professorat o personal becari, i 3% (3) pel personal d’administració i serveis.

Les actuacions han disminuït respecte a l’informe anterior (12 menys que l’any anterior i 11 menys que fa dos cursos acadèmics). Han augmentat els expedients i consultes del professorat, s’han mantingut les de l’estudiantant i han disminuït les del PAS. La problemàtica se centra, en el cas de l’estudiantat, en el transvasament als nous graus i normativa de compensació; problemes en la matrícula, discrepàncies entre el Lleu i les guies docents o en l’avaluació. En el cas del personal docent les queixes reflecteixen cert malestar laboral per les últimes disposicions ministerials.

La síndica recomana una major cura i responsabilitat en l’assignació de tasques docents derivades de la normativa per evitar les desigualtats; major atenció cap als usuaris i usuàries per part dels serveis universitaris en relació a les seues queixes per les noves normatives i major responsabilitat a l’alumnat a l’hora de conèixer els terminis i requisits en les convocatòries administratives.

La professora Rosana Clemente ha aprofitat la presentació del seu últim informe com a síndica de greuges per comentat que “ha sigut un privilegi, un temps patit, però magnífic, ple de desvetllaments i satisfaccions, que m’ha permés conèixer de forma més profunda a persones, òrgans i serveis, fer noves amistats en titulacions diferents de la pròpia, i sobretot, desplegar la meua capacitat personal en un càrrec difícil, únic i solitari de servei a la nostra universitat”. I s’ha acomiadat amb una última recomanació “després d’aquests anys tinc el coneixement de què les normes escrites sobre el paper són coherents en la seua generalitat, però cal promoure la seua adaptació o flexibilització en la seua aplicació pràctica”.

El Claustre en ple li ha manifestat a la professora Clemente el seu agraïment amb un llarg aplaudiment en finalitzar el seu darrer informe.

El Claustre rep l'informe de l’activitat realitzada per la Junta Electoral al curs 2013/2014

La Junta Electoral de la Universitat Jaume I es va reunir durant el curs 2013/14 en 23 sessions per a organitzar els diferents processos electorals desenvolupats durant el curs i dirimir diverses qüestions relacionades amb aquests.

Els processos electorals van ser  eleccions a delegats i delegades de l’estudiantat de grau i de primer i segon cicle, a delegats i delegades de l’estudiantat de màster, per a la renovació de la representació de l’estudiantat als consells de departament i per a la renovació de la representació de l’estudiantat a les juntes de centre. També es van celebrar eleccions a consells de departament i instituts universitaris i a la direcció de departaments i instituts universitaris, a juntes de centre, a dirección i deganat dels centres i per últim a Rectorat i a Claustre.

D’altra banda, hi ha hagut diferents canvis parcials de membres de la Junta Electoral. Es va elegir com a representant de l’estudiantat en la Junta Electoral a Iván Guimerá Edo i a Victor Fabregat Boneta com a suplent. També es va reelegir els representants del PAS en la Junta Electoral, quedant com a titulars Soledad Ten Bachero i Manuel Orenga Suliano i com a suplents Sergio Gil Capdevila i M. José Senent Galmés.

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions