Assumptes tractats pel Claustre núm. 10

10/03/2014 | SCP

Sessió número 10 del Claustre

Climent informa al Claustre de la gestió realitzada durant el seu mandat

El rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, ha informat al Claustre de la gestió realitzada durant la legislatura de 2010-2014, que ara conclou. En aquest informe, Climent ha destacat els resultats més significatius del quadrieni, com són la  implantació de l’EEES, la creació de la Facultat de  Ciències  de  la  Salut,  la  creació  de  l’Escola  de  Doctorat,  el  reequilibri economicofinancer,  el  nou model educatiu,  el Pla propi de promoció de la investigació, l’èxit en els litigis en tribunals, el mapa de títols, el nou programa d’ajudes  a la  matrícula  i  les  beques  de  menjador,  el  rescat  de l’Àgora,  i  la construcció d’Espaitec 2 i  del Servei d’Experimentació Animal, la  defensa  de la llengua i la lluita pel model d’universitat pública de  qualitat. Així mateix, Climent ha assenyalat que aquest resultats s’han aconseguit en un marc de molta complexitat i dificultats, derivades de la intensa crisi econòmica, el canvi del marc normatiu i les noves polítiques públiques tant a nivel autonòmic com estatal en l’àmbit d’universitats. Durant la seua exposició, Climent ha tingut paraules de reconeixement de la tasca realitzada pels homes i dones que li han acompanyat en el Consell de Direcció durant aquests quatre anys i ha agraït també l’esforç i treball de tota la comunitat universitària, ja que que ha volgut remarcar que els èxits aconseguits han segut possibles gràcies a la participació de tots i totes.

Les eleccions al Claustre i a rector se celebraran el 20 de maig

El rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, ha informat del calendari electoral per a l’elecció dels representants de la comunitat universitària al Claustre i l’elecció del rector, que tindran lloc el pròxim 20 de maig. El calendari preveu encetar el procés el pròxim 17 de març, amb la publicació del cens provisional, i inclou un període del 10 al 16 d’abril per a la presentació de candidatures i designació de representants. La campanya electoral se celebrarà del 5 al 18 de maig i les votacions seran el dia 20 de maig. En cas de ser necessària una segona volta per a l’elecció a rector aquesta se celebraria el dia 2 de juny. La proclamació provisional està prevista per al dia 3 de juny i la definitiva, para el 6 de juny, data amb la qual es donarà per tancat el procés.

Climent anuncia el suport del PUC per a presentar-se a les eleccions a rector

L’actual rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, ha aprofitat el torn obert de paraula per a anunciar al Claustre la decissió de l’assemblea del PUC (Projecte Universitari Convergent), celebrada dimarts passat, de recolzar-li com a candidat a la reelecció a rector en les eleccions que tindran lloc en maig. Climent ha declarat que té il·lusió per a seguir liderant la institució en el pròxim quadrieni, el qual també se preveu difícil i ha agraït el suport del PUC, plataforma de PDI creada al 2001.