Participació i presentació de treballs

05/04/2023 | FCS
Compartir

Compartir

Linkedin
BlueSky
Facebook
Mastodon
Whatsapp
Gmail
Imprimir

Si voleu presentar treballs, podeu enviar-los mitjançant el formulari següent:

Enviament de resum

- Fins al 11 d'abril.

 

Condicions generals
 

Cal que l’enviament dels resums complisca les condicions següents perquè siguen considerats pel Comitè Científic:

  1. Preferentment, els treballs han de ser presentats per alumnat matriculat en el curs acadèmic 2022/23 en un grau, màster, programa de doctorat i postgrau propi de l’UJI relacionat amb les Ciències de la Salut o qualsevol membre de la comunitat universitària amb vinculació laboral (ex. contractats de projectes, postdoctorals, etc.).
  2. Poden ser avaluats els treballs presentats per alumnat que els cursos acadèmics 2021/22 i 2020/21 hagen cursat un grau, màster, programa de doctorat o postgrau propi de l’UJI relacionat amb les Ciències de la Salut, i que en l’actualitat no hi estiguen vinculats.
  3. El nombre màxim de participants per treball serà de 5 persones, incloent al professorat que avala el treball. Podent ser valorat prèvia sol·licitud i informe de motivació del professor o professora de l'UJI que avali el treball
  4. És imprescindible que un professor o professora de l'UJI avale el treball, pot ser de qualsevol categoria excepte personal en formació predoctoral, i  cal que es trobe entre la mateixa autoria en últim lloc.
  5. Cadascun dels participants podrà signar en primer lloc en un màxim d'una comunicació oral i un pòster, i podrà aparèixer en un màxim de tres treballs.
  6. ‪Els treballs presentats no s’hauran presentat ni publicat en altres congressos o jornades.
  7. Els treballs poden ser de caràcter teòric, pràctic o empíric.
  8. Els treballs poden ser dels tipus següents: cas clínic, revisió de la literatura, estudi experimental o observacional i protocol, programa d’intervenció o pla de cures.
  9. Els treballs presentats s’hauran d’emmarcar dintre dels eixos temàtics següents: investigació metodològica, investigació bàsica i experimental, investigació clínica, i investigació epidemiològica.
  10. Els treballs es presentaran en qualsevol llengua oficial de l’UJI (castellà o valencià) o en anglès com a llengua de treball, tindran una extensió màxima de 1800 caràcters amb espais (300 paraules aproximadament), inclouran els apartats següents: introducció, objectius, mètode, resultats i conclusions, i 5 paraules clau.
  11. L'incompliment de qualsevol d'aquestes condicions pot ser motiu d'exclusió.

 

Criteris d’avaluació dels resums

El Comitè Científic avaluarà els aspectes següents de cada tipus de treball. Per això, és fonamental que presteu atenció en transmetre'ls en l'elaboració del resum:

  1. Cas clínic: valoració i diagnòstic; planificació de la intervenció; execució de la intervenció; els resultats responen als objectius; conclusions.
  2. Revisió de la literatura: objectius, disseny, metodologia, resultats, conclusions.
  3. Estudi experimental o observacional: coherència entre les hipòtesis i els objectius; descripció de la metodologia; resultats, anàlisi estadístic apropiat; conclusions.
  4. Programa d'intervenció o pla de cures: objectius; justificació del disseny i planificació; components del programa; avaluació del programa; conclusions.

 

Característiques de preparació dels treballs:

Al cap d’unes setmanes, el Comitè Científic informarà els autors de l'estat del treball, respectarà el format de presentació escollit, no obstant això, pot suggerir canvis per a millorar l'organització. En cas que els treballs hagen sigut acceptats pel Comitè Científic, els autors i autores hauran de tenir en compte les característiques següents per a preparar la presentació oral dels treballs, depenen del format de presentació:

  1. Les comunicacions orals:
    1. Tindran una duració d'entre 8 i 10 minuts.
    2. S'hauran d'utilitzar els mitjans tècnics de què es disposen a l'aula.
    3. La presentació s'haurà de pujar a l'ordinador 10 o 15 minuts abans de la sessió.
    4. Tant el dia de l'exposició com l'hora de la defensa es podrà consultar al lloc web més endavant. 
    5. És imprescindible exposar el treball per a obtenir el certificat.
  2. Els pòsters:
    1. Hauran de complir les mesures establertes, és  a dir, 80cm d'alçada x 60 cm d'amplària (VERTICAL). Un pòster amb altres mesures no podrà ser exposat i constarà com a no presentat. 
    2. Almenys un dels autors ha d'estar present durant la sessió d'exposición per defensar-lo, i disposarà de 3 a 5 minuts.
    3. Els participants seran els encarregats de penjar els pòsters en el panell corresponent, el qual estarà numerat. Els pòsters hauran de col·locar-se al panell des de primera hora del matí fins a les 19:00 hores del dia d'exposició. Els participants seran els encarregats de retirar-los. 
    4. Tant la ubicació del panell com la numeració dels pòsters es podrà consultar al lloc web més endavant. 
    5. És imprescindible exposar el treball per a obtenir el certificat.

 

Criteris d’avaluació defensa oral

El Comitè Científic avaluarà els aspectes següents de les exposicions. Per això, és fonamental que presteu atenció en transmetre'ls en la defensa oral:

  1. Estructura científica.
  2. Format i disseny.
  3. Fluïdesa oral.
  4. Adequació del contingut.
  5. Ajust al temps.

 

VI Edició del Concurs "La meua tesi en 4,59 minuts"

Aquest concurs pretén potenciar la divulgació del coneixement científic a la societat en àmbits relacionats amb la recerca en salut. Per a participar, les persones que estiguen inscrites en un Programa de Doctorat en àmbits de salut hauran de transmetre la idea i resultat fonamental d'una recerca dirigida a la realització d'una tesi doctoral de manera breu i senzilla. 
En cas de superar el número màxim de sol·licituds, es prioritzaran les sol·licituds provinents dels PD en Psicologia, en Infermeria i en Ciències Biomèdiques i Salut.

  • S’enviarà un resum amb un màxim de 200 paraules, on estiga el doctorand o la doctoranda com primera persona signant i el professorat que dirigeix la tesi com coautor o coautora.
  • Els resums es poden presentar en castellà, valencià o anglès.
  • La presentació serà cronometrada perquè no excedisca els 4 minuts i 59 segons, i serà feta pel doctorand o doctoranda.
  • L’audiència farà preguntes que s’hauran de respondre en 3 minuts cronometrats.

La participació en aquesta activitat serà acreditada per 10 hores de formació transversal per l’Escola de Doctorat de l’UJI.

Si voleu presentar la vostra resi, podeu enviar-la mitjançant el formulari següent: Enviament de resum

Fins el 11 d'abril.

Informació proporcionada per: Facultat de Ciències de la Salut