L’UJI celebra la graduació de 94 estudiants d’Infermeria i 77 de Medicina

14/06/2021 | FCS

El Paranimf de la Universitat Jaume I ha acollit els actes de graduació de la sisena i setena promoció del Grau en Infermeria i la cinquena promoció del Grau en Medicina de la universitat pública de Castelló. Concretament, s’han graduat 94 estudiants d’Infermeria, 42 del curs 2019-2020 i 52 del 2020-2021, i 77 de Medicina que han finalitzat els seus estudis en el curs 2020-2021.

La rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcón, s’ha adreçat a les noves titulades i titulats, als quals ha felicitat per les seues graduacions en Infermeria i Medicina, reconeixent que «aquests dos últims cursos no han sigut fàcils a causa d’una pandèmia que ens ha fet afrontar escenaris incerts i extremadament exigents» i ha agraït l’esforç col·lectiu de tota la comunitat universitària, i també de les famílies.

Alcón ha assenyalat que, tot i les dificultats, la COVID-19 també ha deixat algunes lliçons positives: «Com a societat ens ha fet valorar, més que en cap altra circumstància, la importància vital del sistema sanitari i el paper clau dels seus professionals. Ens ha fet prendre consciència del gran valor social de les professions que heu elegit». En aquest sentit, ha afirmat que «des de la Universitat Jaume I no perdrem les oportunitats de reivindicar el vostre paper essencial, no sols com a responsables de la cura dels pacients, sinó també en la formació i consolidació d’una cultura social de la salut».

A més, la rectora de l’UJI els ha recordat que ja formen part per sempre de la comunitat universitària a través del Programa AlumniSAUJI i no ha dubtat a dir-los que «l’UJI sempre serà la vostra universitat». Per últim, els ha desitjat el millor en l’àmbit professional i personal.

Per la seua part, Rafael Ballester ha recordat que la Facultat de Ciències de la Salut compleix 10 anys, un centre que es caracteritza per una formació de professionals sanitaris amb un perfil diferenciat que es basa en un estil humanista, proper i de servei a la ciutadania.

En la graduació d’Infermeria, Ballester ha destacat que «aquesta pandèmia ens ha ensenyat que un sistema sanitari fort és un sistema on la infermeria és forta, amb suficients recursos humans» i ha reivindicat que no s’escatimen recursos per a la sanitat pública perquè «la sanitat i l’educació públiques són dos tresors que cal cuidar, atès que garanteixen el benestar de tots», ha afirmat.

Així mateix, el degà de la Facultat ha recordat als graduats i graduades en Medicina la importància de ser metges humils, fal·libles i capaços d’emocionar-se perquè «els pacients confien en nosaltres i posen les seues vides en les nostres mans i hem de ser dignes d’aqueixa confiança. L’ètica sempre ha d’acompanyar l’exercici de la medicina», ha assenyalat.

En l’acte de graduació de l’estudiantat d’Infermeria han intervingut les graduades Paula Castillo Parada i Victoria Gil Felip en representació de l’estudiantat graduat en el curs 2019-2020, amb la professora María Vicenta Lucas Miralles com a padrina. Així mateix, les graduades Anaïs Gutiérrez Blanch i Patricia Domènech Matamoros han representat l’estudiantat graduat en el curs 2020-2021, amb el professor Juan Antonio Bou Esteller com a padrí. A més, l’acte també ha comptat amb la participació del vicedegà del Grau en Infermeria, Eladio J. Collado.

D’altra banda, el graduat Pablo Ulldemolins Aznar ha sigut l’encarregat de parlar en nom de l’estudiantat en la graduació de Medicina i el vicedegà de Medicina, Conrado Martínez Cadenas, ha intervingut com a padrí de la promoció.

Informació proporcionada per: Facultat de Ciències de la Salut