UJI

Comunicació per a la salut centrada en les persones: cap a un abordatge interdisciplinari

Última modificació: 16/10/2019 | Font: FCS

La comunicació verbal i no verbal és una assignatura pendent i molt necessària en els nostres entorns clínics. La bona notícia és que és una assignatura que es pot aprendre. Aquest curs d’estiu pretén fer visible i posar en relleu la importància de la comunicació en els àmbits medicosanitaris i, en particular, la comunicació entre pacients i professionals sanitaris, així com la necessitat de millorar-la constantment. Volem crear un espai de reflexió i diàleg des del qual contribuir a una comunicació veritable que no es reduïsca a la transmissió d’informació sinó que promoga la comprensió, la sensibilitat, l’empatia, l’empoderament dels pacients i la corresponsabilitat. Una comunicació de qualitat per a la salut centrada en les persones que tinga en compte totes les dimensions de l’ésser humà: biomèdica, psicològica, social, cultural, lingüística, ètica, etc. És per això que aquest curs serà impartit per pacients, professionals, docents i investigadors procedents de diversos camps (medicina, psicologia, lingüística i traducció, periodisme, literatura, etc.), i s’adreça a pacients, estudiants, professionals i investigadors interessats a entendre la comunicació d’una manera plural i interdisciplinària, millorar-ne la qualitat i humanitzar-la.

10,11, 12 de juliol al Thalasso Hotel Termas Marinas El Palasiet, Benicàssim (Castelló)

Àrea acadèmica: medicina, infermeria, psicologia, literatura, lingüística i traducció, periodisme, art dramàtic etc.

A qui s’adreça: comunitat universitària i públic interessat en general.

Nombre de places: 80

Durada: 20h.

Crèdits reconeguts per l’UJI: 1

Preu de matrícula:

Estudiantat UJI: 50€

Alumni-SAUJI Premiun i estudiantat de la Xarxa Vives: 60€

Altre estudiantat: 70€

PAS, PDI UJI i Xarxa Vives: 70€

PAS, PDI d’altres centres universitaris i educatius: 80€

Públic interessat en general: 90€

Organització:

Vicerectorat de Cultura i Relacions Institucionals

Coordinació:

Anna Lluch, Universitat de València

Vicent Montalt, Universitat Jaume I

Amb la col·laboració de l’Institut Interuniversitari López Piñero, seu de la Universitat Jaume I.

Informació general i matrícula:

www.uji.es/cultura/base/uestiu/cursos/salut/ www.uji.es/cultura/base/uestiu/infogeneral/vcuri@uji.es

Tríptic

Informació proporcionada per: Facultat de Ciències de la Salut