Seminari FISO Joan Sanfélix: Repensant el binomi masculinitat-ruralitat críticament: metodologia, teoria i interpretació de resultats de recerca

13/02/2025 | FCHS
Compartir

Compartir

Linkedin
BlueSky
Facebook
Mastodon
Whatsapp
Gmail
Imprimir

Horari: de 13 a 14 hores

Data: 26 de febrer

Lloc: HC0114FR – Sala de Graus Germà Colon

Ponent: Joan Sanfélix Albelda

Títol: Repensant el binomi masculinitat-ruralitat críticament: metodologia, teoria i interpretació preliminar de resultats de recerca.

Resum: El binomi masculinitat-ruralitat ha estat poc abordat científicament. Si les qüestions de gènere, específicament sobre les dones, tampoc han estat a penes treballades fins fa no tant, la qüestió masculina al rural comença a rebre mirades crítiques ja pràcticament al segle XXI i de forma minoritària. Abordar aquest objecte, així, implica un esforç teòric i interpretatiu, una reflexió crítica sobre les tècniques emprades en la captura del mateix i una problematització dels conceptes i les realitats que implica, sobretot pel que fa a les mirades socials sobre el rural. Aquest àmbit territorial, lluny de la homogeneïtat o del conservadorisme o reaccionarisme social, acull manifestacions diverses de la masculinitat, que, de la mà d'altres més tradicionals, cal aprofundir en la seua comprensió sociològica.

Informació proporcionada per: Facultat de Ciències Humanes i Socials