Atenció plena (mindfulness) i salut per a la investigació en ciències humanes i socials Conferència per a investigadores i investigadors i estudiantat de doctorat i màsters d'investigació

03/12/2019 | FCHS

Aquesta conferència s'ajorna sine die per malaltia del ponent. Informarem tan bon punt tinguem confirmada una data nova. Disculpeu les molèsties.

Data per confirmar
Aula: HA1015AA

Llengua: anglès

El maig passat va tenir lloc la primera reunió internacional sobre salut mental d'investigadores i investigadors, on diverses aportacions van fer visible l'alta incidència de malalties mentals, especialment depressió, en l'àmbit acadèmic. La sobrecàrrega de feina i d'estrés, unida en alguns casos a la violència estructural que pateixen dones i minories ètniques, té conseqüències que comencen a adquirir característiques de crisi. Des del mateix àmbit acadèmic, sorgeixen iniciatives per posar-hi remei.

Micah Faidley, de la Universitat de Wisconsin-Madison, treballa en la millora de les competències afectives per millorar la salut i desenvolupa la seua investigació de cara a integrar pràctiques d'atenció i contemplació per millorar l'accés equitatiu a la salut amb una recerca centrada en col·lectius vulnerables. La conferència tractarà com pot ajudar l'atenció plena a millorar la salut de les investigadores, els investigadors i l'estudiantat de programes de doctorat i de màsters d'investigació de la FCHS per ajudar-los augmentar la sostenibilitat del seu esforç i del seu treball.

La inscripció, gratuïta, s'ha de formalitzar a través de la plataforma virtual.

El conferenciant

Micah Faidley desenvolupa la seua recerca a la Universitat de Wisconsin-Madison, al Departament de Desenvolupament Humà i Estudis Familiars de l'Escola d'Ecologia Humana. La seua investigació pretén entendre els factors individuals, familiars i socials i ambientals que eviten les disparitats de salut i afavoreixen el benestar al llarg del curs de la vida, particularment entre les comunitats i poblacions menystingudes dels EUA. També està interessat a utilitzar dissenys que posen els éssers humà en el centre i en enfocaments de recerca que fan partíceps les comunitats socials per adaptar les intervencions de prevenció adreçades a xiquets, adolescents i joves amb la integració de pràctiques contemplatives com la compassió i el mindfulness. L’objectiu final del seu treball és desenvolupar programes escalables que disminueixen les barreres sistèmiques i augmenten l’accés a pràctiques de mindfulness per contribuir a l’equitat en l'àmbit de la salut.

Organitza: Deganat de la FCHS

Informació proporcionada per: Facultat de Ciències Humanes i Socials