ComLoc 2018. XV Congrés de Comunicació Local El negoci publicitari en l’era digital

07/11/2018 | FCHS

Universitat Jaume I. 15 i 16 de novembre de 2018

Les noves tecnologies de la informació i comunicació, així com la Web 2.0 han esdevingut un fenomen amb diverses dimensions que són objecte d’estudi des de moltes àrees del coneixement. La Xarxa té una dimensió en la seua vessant de canal comercial d’especial interès per a l’àmbit publicitari, atès que permet una relació marca-client i marca-agència no coneguda fins el moment. A més a més, el desenvolupament de les tecnologies és més veloç que la seua pròpia definició, i aquests canvis provoquen la necessitat constant de que hom es reajuste i adapte des del punt de vista publicitari. L’audiència del mitjà i el seu actual creixement el converteixen en un fenomen de gran interès publicitari.

Aquest congrés pretén estudiar el context digital com mitjà comercial i analitzar la seua repercussió en la professió publicitària en quatre aspectes:

• Els canvis i evolució de l’estructura tradicional d’agència i les seues noves formes de negoci.
  • L’evolució i desenvolupament dels perfils professionals en el sector de la publicitat.
  • Les noves tendències estratègiques i creatives que apareixen amb el panorama digital.
  • El rol del receptor en aquesta conjuntura.

Per tant, aquest congrés pretén encarar els reptes immediats que succeeixen en el nou escenari del negoci de la publicitat al voltant de les següents qüestions:

1. Oferir una visió de l’evolució del negoci publicitari per tal de veure els efectes que el mitjà digital i el context econòmic han generat al sector de la comunicació publicitària.
  2. Estudiar els principals canvis esdevinguts en l’estructura i perfils professionals de l’agència de publicitat tradicional.
  3. Analitzar les principals tendències creatives i estratègiques de les agències de publicitat derivades de les noves tecnologies i el nou context digital.
  4. Conèixer el posicionament que les empreses de publicitat volen adoptar de cara al futur.

Mes informació: www.comloc.uji.es

Informació proporcionada per: Facultat de Ciències Humanes i Socials