Com podeu accedir a les aplicacions de gestió?

Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

Només si heu d'utilitzar i accedir a les aplicacions Navegador Oracle Forms o l'Oracle Discoverer i el disc X del vostre servei o unitat necessitareu una infraestructura especial. Cal subratllar que, en cap cas, podreu accedir als arxius que tingueu guardats en l'escriptori del vostre equip. 

Instruccions per connectar-vos de forma remota 

Heu de seguir aquests passos:

  1. Descarregar i connectar-vos a la xarxa privada de l'UJI (és l'anomenada connexió VPN). Si no la teniu en el vostre ordinador, heu de descarregar i instal·lar aquest assistent de configuració del client VPN de l'UJI (última versió). Disposeu dels següents manuals d'ajuda, en funció del vostre sistema operatiu:  
  2. Connectar-vos a la VPN amb les vostres credencials de l'UJI. 

  3. Connectar-vos al servidor remot.uji.es. Així podreu accedir a les aplicacions de gestió i les eines d'ofimàtica com si estiguéreu treballant des d'un ordinador del campus. 
  4. Tancar i desconnectar la VPN quan acabeu.  

Consideracions importants

És important que tingueu en compte aquestes indicacions quan estigueu connectats a la VPN i la xarxa remot:

  • S'aconsella que només utilitzeu aquest recurs si no podeu desenvolupar les vostres tasques amb el vostre ordinador de casa. Heu de recordar que aquest és un recurs compartit entre tot el personal i cal fer-ne un ús adequat. 
  • És important que no tingueu activa la VPN si no esteu treballant a través del servidor remot per no generar més tràfic. 
  • No realitzeu transferències massives de dades, ja que aquestes carreguen innecessàriament el servei en perjudici de la resta d'usuaris, fins i tot posant-lo en perill d'interrupció. 
  • El més idoni és que entreu a remot.uji.es, feu el que necessiteu i eixiu, tancant la sessió. Cal que apliqueu el sentit comú, no es tracta que pugeu tot al disc X, sinó només els documents que siguen necessaris. Recordeu que podeu treballar i compartir els documents a través de Drive.
  • S'han detectat problemes amb la configuració d'alguns models de routers d'alguns proveïdors d'accés a Internet, com ara Vodafone o Yoigo. Es pot solucionar amb una intervenció remota per canviar la configuració. Si us trobeu amb aquesta situació, contacteu amb el CAU
  • La presència de suites antivirus específiques (Norton, Avira, Avast...) pot ser un problema per a la VPN. L'usuari/ària, habitualment, no la sap gestionar i tanca tot per defecte, de manera que el túnel s'obre però no va. Sense antivirus sol funcionar però eliminar/baixar l'antivirus és responsabilitat vostra com a propietaris de l'equip, no dels tècnics del Servei d'Informàtica. L'experiència indica que el programari antivirus que ve en les noves versions de sistema operatiu MS Windows (Microsoft Security Essentials o Windows Defensar) és suficient per a una protecció estàndard.

També us pot servir consultar els documents Ajuda amb dades en escriptori local vs. escriptori remot Com copiar fitxers de la unitat compartida en escriptori remot a l'ordinador local