Cercar al text
De la data
Fins la data

La Càtedra de Bretxa Digital i Territori de l’UJI mostra el paper dels pobles intel·ligents en la transformació del medi rural

24/10/2021

Concebut amb l’objectiu d’afavorir la transició digital com a eina per fer de l’entorn rural de la província un espai amb servicis intel·ligents, el webinar va ser obert conjuntament per la rectora de l’UJI, Eva Alcón, i la consellera d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, Carolina Pascual.

Experts en rehabilitació i sostenibilitat pronostiquen una onada de rehabilitació en el seminari web de la Càtedra d'Arquitectura Circular

23/10/2021

En la jornada s'ha posat de manifest la necessitat de reivindicar la vida de l'edifici, la necessitat de treballar en equips multidisciplinaris per al disseny i construcció de l'edifici, i fonamentalment el valor social de l'arquitectura.

Vocabulari científic: llei d’Hondt

23/10/2021

El professor Ramón Feenstra de l’Àrea de Filosofia Moral de l’UJI i membre del Grup d’Investigació EPyD - Ètica Pràctica i Democràcia, descriu el concepte de llei d’Hondt.

Espaitec celebra la segona jornada d'Innovatossals amb Microsoft, Telefónica, Iberdrola i PlayStation Talents

22/10/2021

Innovant amb Tombatossals és un lloc de trobada entre persones expertes en innovació que s'emmarca dins del programa de creixement i acceleració empresarial Castelló Global Program.

L’UJI inaugura l’exposició «Un campus per a Castelló»

22/10/2021

L'exposició és un relat gràfic dels 30 anys de construcció al campus i de la transformació important que aquest ha suposat per a la zona urbana de l’oest de la ciutat de Castelló.

La Càtedra FACSA-UJI i l'IES Penyagolosa de Castelló mostren el patrimoni hidràulic de Castelló a estudiantat i professorat de secundària de Portugal i Itàlia

22/10/2021

Les activitats del projecte Erasmus+ H2OMap, la finalitat de la qual és promoure noves formes d'ensenyament i aprenentatge a través de l'ús de les noves tecnologies en l'estudi del patrimoni hidràulic.

Més de cent persones ja tenen accés als pàrquings vigilats per a bicicletes i patinets de l'UJI

22/10/2021

Amb una capacitat per a 16 bicicletes o patinets, s’ubiquen al costat dels quatre centres i la Biblioteca, estan preparats per a la càrrega de bateries de vehicles elèctrics i compten amb videovigilància.

El rector honorari de l’UJI Francesc Michavila presenta a la Llotja del Cànem el seu llibre «Mi París»

22/10/2021

Aquesta obra de Michavila és un relat novel·lat que discorre a París, la ciutat que ha sigut testimoni privilegiat de rellevants esdeveniments científics, polítics i culturals de la història de la humanitat i, en particular, de la societat europea.

bp i l'UJI renoven el conveni per a la Càtedra bp de Medi Ambient Industrial

21/10/2021

La rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcón, i el director de bp Castelló, Francisco Quintana, han signat la renovació per tres anys del conveni que permetrà la continuació de les activitats de la Càtedra bp de Medi Ambient Industrial.

Espaitec visibilitza les empreses tecnològiques a través del «Mapa tecnològic de la província de Castelló»

21/10/2021

La iniciativa ha pogut identificar un total de 294 empreses de la província amb un component fortament innovador i de base tecnològica.

L'UJI inaugura un curs pioner de formació per a l'ocupació i la vida independent de joves amb discapacitat intel·lectual

21/10/2021

La Universitat Jaume I inaugurarà el curs «Formació per a l'ocupació i la vida independent de joves amb discapacitat intel·lectual» el pròxim 27 d'octubre, a les 11.30 hores, en la sala d'actes de l'edifici del Consell Social.

Un estudi de Fisabio, UV i UJI relaciona l'exclusió social i pobresa familiar amb pitjor salut mental en la infància

21/10/2021

El treball assenyala la importància d'adoptar regulacions polítiques estructurals i mesures psicosocials dinàmiques per a la infància. Els resultats relacionen el risc de pobresa i exclusió social amb problemes de conducta, agressivitat, ansietat o depressió.

Els cavalls moderns van ser domesticats en les estepes al nord del Caucas i es van estendre per Àsia i Europa

24/10/2021

En l'estudi han participat investigadors i investigadores de la Institució Milá i Fontanals (IMF) i de l'Institut d'Arqueologia (IAM), del Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC), al costat de científics del Museu de l'Evolució Humana (MEH), la Facultat de Veterinària de la Universitat d'Extremadura (UEx), el Centre Mixt UCM-ISCIII d'Evolució i Comportaments Humans de Madrid, el Laboratori d'Arqueologia Prehistòrica de la Universitat Jaume I de Castelló (UJI) i de la Facultat de Ciències Geològiques de la Universitat Complutense de Madrid (UCM).