UJI
  • UJI
  • Destacats

Última modificació: 17/05/2021 | Font: SCP
    • Policies locals procedents de la Comunitat Valenciana, Madrid, País Basc i Castella i Lleó han assistit a l'onzena edició del Curs Intensiu en Mediació Policial organitzat per la Càtedra de Mediació Policial «Ciutat de Vila-real» de la Universitat Jaume I i l'Escola de Formació de la Policia Local de Vila-real.

• Enric Cervera Mateu, professor en el Departament d’Enginyeria i Ciències de la Computació i membre del Laboratori d’Intel·ligència Robòtica de l’UJI, descriu el concepte robòtica social.

• La Universitat de Tardor s'ha clausurat avui a la Universitat Jaume I amb la intervenció de la directora general de Cooperació Internacional al Desenvolupament de la Generalitat Valenciana, Xelo Angulo, i el vicerector d'Internacionalització i Cooperació de l'UJI, Joan Antoni Martín.

• La Càtedra bp de Medi Ambient Industrial de la Universitat Jaume I ha organitzat per a aquest dijous, 2 de desembre, el seminari «Seguretat de procés en la indústria», a càrrec del cap de Seguretat Industrial de la Refineria de bp a Castelló, Vicente Mares.

• La ciutat de Tortosa acull de l’1 al 3 de desembre el IV Congrés de Cultura i Territori a les comarques de l'antiga Diòcesi de Tortosa, diòcesi que, fins al 1960, va aplegar sota la seua jurisdicció eclesiàstica  una gran part de les poblacions de les comarques castellonenques i del baix Ebre.

• La Universitat Jaume I ha organitzat la jornada tècnica «Taller participatiu. Joves rurals, festa i oci. Pràctiques i reptes en context de pandèmia» entre el grup de recerca DESiRES i l’Institut Valencià de la Joventut (IVAJ).

• La Universitat Jaume I ha celebrat el Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat amb una lectura col·lectiva de la Convenció sobre els Drets de les Persones amb Discapacitat a l’Àgora, per part dels diferents col·lectius de la universitat.

• L’escriptor castellonenc Germà Garcia Belmonte, catedràtic de Física de la Universitat Jaume I, ha guanyat el XXI Premi de Narrativa Breu «Josep Pascual Tirado» amb l’obra «Contes de la ciutat adormida».

• El Vicerectorat d’Investigació i Transferència ha impulsat la seua elaboració en col·laboració amb el projecte europeu ETHNA System.

• La rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcón, i el rector de la Nagoya City University (NCU), Kenjiro Kohri, han signat un acord de col·laboració per a promoure la mobilitat internacional entre les dues comunitats universitàries.

• Amb aquesta exposició, els estudiants han pogut veure un cas real i com s'afronta des d'una perspectiva industrial el processament d'un material estratègic.

• En aquesta convocatòria, coordinada pel Parc Científic de la UMH (PCUMH), han presentat la seua candidatura 28 firmes per a un total de tres categories: Premi a la Spin-off, Premi a la Start-up i Premi a la Col·laboració Empresa-Universitat.

• El Paranimf de l'UJI ha acollit avui 2 de desembre de 2021 la «III Jornada de Diversitat i Inclusió: salut mental, reptes i propostes de futur al País Valencià» organitzada per Intersindical Valenciana en el marc de la Setmana Internacional de la Diversitat Funcional.

• L'Oficina de Cooperació al Desenvolupament i Solidaritat (OCDS) de la Universitat Jaume I ha inaugurat una exposició del concurs de targetes «Nadal solidari UJI», emmarcada en el 30 aniversari de l’UJI.

• InnoQubit, companyia instal·lada a Espaitec, Parc Científic i Tecnològic de la Universitat Jaume I de Castelló, naix amb la missió de liderar la transformació digital que les empreses demanen per a aconseguir la seua supervivència i sostenibilitat.

• La Universitat Jaume I de Castelló ha commemorat el Dia Mundial de la Lluita contra la Sida amb diverses activitats per a conscienciar la comunitat universitària sobre aquesta epidèmia que encara constitueix un problema de salut pública a escala mundial.

• La Universitat Jaume I ha retut homenatge a Germà Colón amb la presentació del llibre «Ad perennem magistri memoriam. Germà Colón Domènech. Fesomies i texts», publicat conjuntament per l’UJI, la Fundació Germà Colón Domènech i l’Ajuntament de Castelló.

• L’Aula Zschimmer & Schwarz de Química Sostenible i Circular ha organitzat el vigèsim Workshop on Sustainable Chemistry a la Universitat Jaume I.

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions