El catedràtic de Dret Processal de l’UJI, Juan Luis Gómez Colomer, és nomenat «membre corresponent» de l’Acadèmia Mexicana de Ciències Penals

22/10/2020 | SCP

El professor Juan Luis Gómez Colomer, catedràtic de Dret Processal de la Universitat Jaume I de Castelló, ha sigut nomenat «membre corresponent» de l’Acadèmia Mexicana de Ciències Penals, en atenció als seus rellevants mèrits en l’àmbit jurídic de les ciències penals. L’Acadèmia Mexicana de Ciències Penals és la societat jurídica més prestigiosa de tot Amèrica Latina. Fundada en 1939, té entre els seus membres corresponents las més notables personalitats de la ciència penal europea.

Juan Luis Gómez Colomer es va llicenciar en Dret, es va graduar en Criminologia en 1977 i es va doctorar per la Universitat de València en 1981. Va ampliar els seus estudis en la Universitat de Friburg de Brisgòvia (Alemanya) i ha col·laborat amb institucions alemanyes tan prestigioses com el Servei Alemany d'Intercanvi Acadèmic, la Societat Max Planck (MPG) i la Fundació Alexander von Humboldt. En l’actualitat és president d’aquesta associació a Espanya. A més, ha col·laborat amb el Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC) i el Ministeri d'Educació i Ciència (programa Salvador de Madariaga).

Ha desenvolupat la seua extensa trajectòria investigadora en les àrees de Dret Processal Civil i Penal, investigació materialitzada en la publicació de més de 12 manuals i monografies i de més de 170 articles i altres publicacions, que abasten tots els camps del Dret Processal. Ha impartit al voltant de 500 conferències per tot el món; ha dirigit més d'una desena de tesis doctorals, i ha participat com a investigador principal de qualificats projectes de recerca. El Consell Social de l'UJI li va concedir en 2013 el premi de recerca, per la seua trajectòria investigadora, i va ser investit doctor honoris causa per la Universitat Tecnològica d'Hondures aquest mateix any. En 2018, el Ministeri de Justícia li va concedir la Creu d’Honor de l’Orde de Sant Ramon de Penyafort, que premia els rellevants mèrits de les persones que intervenen en l’Administració de Justícia i en el cultiu i aplicació de l’estudi del dret en totes les seues branques.

És consultor internacional, i ha assessorat en temes legals de dret processal civil i penal a Costa Rica, Hondures, Paraguai i Nicaragua; també ha col·laborat en l'explicació de la reforma processal penal a Mèxic, Argentina, Xile, Brasil i el Perú, la qual cosa el converteix en un referent en l’àmbit nacional i internacional. És membre del Scientific Advisory Board  (Comitè Assessor Científic) competent per assessorar i avaluar l’activitat científica de l’Institut Max Planck de Dret Penal Estranger i Internacional de Friburg de Brisgòvia (Alemanya) i president de la secció cinquena (Dret Processal) de la Comissió General de Codificació del Ministeri de Justícia, un òrgan superior col·legiat d'assessorament de la ministra de Justícia en la preparació de textos prelegislatius i de caràcter reglamentari.