La selecció de futbol UJI es classifica per al Campionat d'Espanya Universitari

10/03/2023 | SE

La Universitat Jaume I ha aconseguit classificar-se per al Campionat d'Espanya Universitari (CEU) en futbol masculí. La selecció UJI de futbol va guanyar la final del Campionat Autonòmic d'Esport Universitari (CADU) enfront de la Universitat d'Alacant després de finalitzar com a segons en la lliga regular.

La final va estar molt disputada, tant que en acabar els 90 minuts de joc es va arribar en empat a tres gols. La Universitat d'Alacant va començar avançant-se en el marcardor, tot i que en el transcurs de la primera part la selecció UJI va dominar el joc i al descans el marcador havia passat a ser favorable per als de Castelló per un a tres. En la segona part els alacantins van pressionar i finalment van retallar la diferència de gols i empataren. A la pròrroga tot i que l'UJI va tindre molt bones ocasions amb un tir al pal inclòs, el macador no es va moure i es va arribar a la loteria dels penals. La tanda de penals va començar malament per l'UJI que va fallar el primer penal i no equilibraria la tanda fins a la tercera ronda. A partir d'ací als gols de l'UJI responia Alacant igualant la tanda i per fi a la setena ronda i després del gol dels castellonencs li tocava marcar als alacantins, però el porter de la selecció UJI va aturar el llançament erigint-se en l'heroi de l'encontre en portar a l'UJI un any més a disputar els campionats d'Espanya. Ara del 24 al 27 d'abril els espera la Universitat de Saragossa com a universitat organitzadora i sis equips més que eixiran de la resta de grups que disputen les competicions de cada grup autonòmic.

D'altra banda, les altres seleccions d'handbol femení i vòlei masculí UJI classificades per a la final, van tindre una més que meritòria actuació, tot i que no van aconseguir la tan desitjada victòria que els classificava per a la fase final dels Campionats d'Espanya.

Les xiques d'handbol de l'UJI arribaven a la final com a primeres de la lliga regular després d'una gran fase de grups en la qual van remuntar un inici complicat de competició. Van perdre el primer partit de la temporada enfront de la Universitat d'Alacant per 24-28. Des d'aqueixa trobada, van encadenar quatre victòries consecutives per a assegurar-se la primera plaça entre les dues millors esquadres de la Comunitat. En la final van perdre per un ajustat 23-25 enfront de la UVEG, segona classificada a la lliga regular.

Els xics del vòlei tot i tindre un equip molt competitiu i disputar el partit en cada set, no van poder guanyar a l'equip de la Universitat de València com també va passar en la lliga regular on els valencians van ser l'únic equip capaç de guanyar als castellonencs.

Més informació (resultats, classificacions, fotografies)

Informació proporcionada per: Servei d'Esports