L’UJI presenta la publicació «Introducció a la simbologia religiosa en els àmbits públics», de Francesc Navarro i Ventura

25/05/2023 | SCP

Publicacions de la Universitat Jaume I ha presentat el llibre de Francesc Navarro i Ventura Introducció a la simbologia religiosa en els àmbits públics, que pertany a la col·lecció «Estudis Jurídics». L’acte, que ha tingut lloc a la Llotja del Cànem, ha sigut a càrrec de l’autor, del periodista Xavier Latorre i de la secretària general de la Universitat Jaume I i directora de la col·lecció, Cristina Pauner.

L’exhibició de simbologia religiosa en llocs públics és una qüestió no resolta pel parlament en més de quaranta anys de Constitució. Part de la confusió i manca de garanties legals, ve de la inexistència de lleis o normes que fixen els criteris d’actuació en la defensa dels drets inherents a la qüestió religiosa. L’objectiu d’aquest llibre és ajudar a analitzar la situació, per tal de trobar la resolució justa. L’obra s’ha redactat de manera entenedora, dins del que permet l’expressió legalista del relat, i inclou exemples i comparacions jurisprudencials i legals d’organismes estatals internacionals.