L'estudiantat excel·lent de l'UJI mostra la seua investigació en la VIII Jornada «Estudia i investiga»

22/03/2023 | SCP

La Universitat Jaume I ha celebrat la vuitena edició de la jornada «Estudia i investiga a l'UJI», un acte que ha reunit l'estudiantat excel·lent que fa tasques d'investigació al mateix temps que cursa els seus estudis de grau, així com al professorat que forma part d'aquest programa.

En la jornada, la vicerectora d'Estudiantat i Vida Saludable, M. Carmen Pastor, i la tècnica de la Unitat d'Orientació, Inmaculada Usó, han fet lliurament dels diplomes als 47 estudiants que han participat en la iniciativa amb 43 pòsters d'investigació, la xifra més alta de totes les edicions. Els pòsters estan exposats en el vestíbul de l'Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals.

La vicerectora M. Carmen Pastor ha assenyalat que aquesta jornada visibilitza «la bona salut» de la qual gaudeix el programa «Estudia i investiga», una iniciativa que «integra la investigació com a part de la formació de l'estudiantat i que li atorga més competències de cara a la seua inserció laboral». En aquest sentit, ha destacat que «és un programa bandera en la nostra institució que porta molt temps funcionant i que dona molt bons resultats, com a mostra l'augment del número d'estudiantat participant i la qualitat dels treballs presentats en les jornades».

Per part seua, Inmaculada Usó ha explicat que «la jornada pretén ser un punt de trobada entre l'estudiantat que forma part del programa, perquè puguen conéixer els treballs que fan els altres companys i companyes de la mateixa formació o d’altres diferents. A més, és interessant perquè posa en valor el treball que es duu a terme per part dels diferents grups i estudiants».

A més, en la jornada s'han realitzat dues xarrades informatives sobre el certificat de competències transversals per a l'ocupabilitat, impartida per la responsable de l'Oficina d'Inserció Professional i Estada en Pràctiques, M. Isabel Beas, i sobre les claus per a entrenar les competències socioemocionals, a càrrec de la directora acadèmica d'UJI Hàbitat Saludable i professora de Personalitat, Avaluació i Tractaments Psicològics, Cristina Giménez García.

Per centres, s'han presentat sis treballs de la Facultat de Ciències de la Salut d'estudiantat dels graus de Psicologia, Medicina i Infermeria; 16 treballs de la Facultat de Ciències Humanes i Socials d'alumnat d'Història i Patrimoni, Mestra/e en Educació Infantil, Traducció i Interpretació, Estudis Anglesos, Humanitats, Mestra/e en Educació Primària i Comunicació Audiovisual; quatre treballs de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques d'estudiantat de Criminologia i Seguretat, Relacions Laborals i Recursos Humans, Economia, i el doble grau en Administració d'Empreses i Dret; i 17 treballs de l'Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals realitzats per estudiantat de Química, Matemàtica Computacional, Enginyeria Informàtica, Enginyeria Mecànica, Enginyeria Agroalimentària i del Medi Rural i Enginyeria Química.